Van Avi naar Svcd???

na een heleboel coaster gemaakt te hebben, wil ik nu eens goede svcd's maken van de startrek afleveringen die ik van internet haal. als ik de mpg in toast wil omzetten naar svcd geeft ie aan dat er te weinig ruimte is. als ik in toast de mpg in vcd zet is de kwaliteit slecht. als ik in vcd builder de mpg omzet in img bestanden krijg ik de ene keer een goed beeld en de anfere keer is er een kwart afgesneden, net zoals op tv. in ffmpegx kreeg ik in het begin helemaal geen img bestanden, omdat ik een spatie in de naam had staan! daarna krijg ik een half beeld met ruis en het andere met een ingedrukte aflevering. heb ook missingmpeg tools geprobeerd, maar dat werkte ook niet goed. missingmediaburner deed het ook niet goed, behield de 16:9 verhouding niet. nu heb ik met divxdoctor het omgezet naar .mov en dan in toast, maar dat duurd uren. kan je met quictime pro wel een avi bestand van ± 42 min. omzetten in een svcd met toast?

heb een ibook g3 800mhz met dvdcombodrive en 256mb ram.
wat deed ik nu verkeerd bij het maken van een svcd?

daan.

Als eerste moet je zorgen dat de hoogte en de breedte kloppen. Als je geen breedbeeld TV hebt (4:3) en je video is wel breedbeeld (16:9) moet je ervoor zorgen dat je video wel (4:3) wordt zodat je (16:9) video niet wordt uitgerekt naar (4:3). Dit doe je met een door eerst in Photosoep o.i.d. een zwarte afbeelding te maken van 720px bij 540px (als je NTSC gebruikt) of 768px bij 576px (als je PAL gebruikt).

Vervolgens open je je .mov videobestand in Quicktime. (Je moet wel Pro hebben). Daarna open je de afbeelding die je m.b.v. ‘voeg toe op schaal’ over je film plakt. Dan ga je naar ‘Film/ Toon filmkenmerken’ en selecteer je het bovenste videospoor. Bij ‘Lagen’ kun je de volgorde van de filmlagen veranderen zodat je video voorop komt te liggen. Als je de video nog niet ziet na een aantal keer proberen moet je even naar de helft van de film gaan omdat vaak het begin en het einde van de film zwart is. Vervolgens ga je naar 'Grootte. Hier kun je je video net zo breed maken als de zwarte afbeelding. Ook moet je hier je video horizontaal centreren. Klaar? Bewaren!

Als je video i.d.d. niet langer is dan 42 min. zit je goed! Wanneer hij nl. langer is dan 45 min past hij niet op 1 svcd. Het video bestand dat je nu hebt gemaakt kun je gebruiken in ‘iVcd’. Hiermee maak je perfecte svcd’s. In de handleiding staan al je vragen.

Suc6