Van cd naar een achtergrond muziekje voor een website

Hoi,

Ik heb het volgende probleem en hoop dat iemand me kan helpen.
Ik zou een Oosters muziekje als achtergrond willen hebben op een website.
Ik heb vernomen dat dit kan in .wav formaat of .mid formaat alleen het .mid formaat zou beter zijn omdat de bestandsomvang vele malen kleiner is.

Nu zou ik willen weten of het mogelijk is om een muziekje dat op cd staat in .mid formaat te zetten. of zijn er mensen die sites kennen waar ik .mid bestanden kan downloaden met Oosterse muziek.

Alvast bedankt.

ja hoor gaat perfect gewoon even rippen met itunes. waarschijnlijk kun je het wel met itunes omzetten naar .mid anders even bij versiontracker.com een programma zoeken om het mee te doen

Hmmmm. Zou ik niet doen. Irritant vind ik dat, achtergrondmuziek bij een website. Zeker die midi deuntjes :x En van een mp3 een midi maken is niet eenvoudig....

Je kan ook met flash van een mp3 een flash movie maken en die in je site verwerken.......

En verwerk het dan zo in je site dat je het zelf aan moet zetten, en dus niet dat het automatisch af gaat spelen.

Als er iets is waar ik op internet een hekel aan heb dan is het wel ongevraagd geluid. Ik maak zelf wel uit waar ik naar luister, daar heb ik iTunes voor. :).

[quote:8cf6e60c9a]Nu zou ik willen weten of het mogelijk is om een muziekje dat op cd staat in .mid formaat te zetten. of zijn er mensen die sites kennen waar ik .mid bestanden kan downloaden met Oosterse muziek. [/quote:8cf6e60c9a]

Voor midi files moet je hier zijn http://www.freemidi.com/

Het omzetten van bestaande muziek in midi is lastig, omdat midi in feite alleen maar instructies bevat over het bespelen van instrumenten. Maar omdat je er nooit van op aan kunt dat de gebruiker die instrumenten ook heeft (softwarematig of als hardware) is het resultaat vaak beroerd, zoals anderen ook al aan hebben gegeven.

Marc.

Je mag er ook op rekenen dat je, vroeg of laat, een gepeperde factuur thuiskrijgt als je muziek van een CD als achtergrondmuziekje gaat gebruiken, dat is uiteraard niet toegestaan zonder toestemming. Stichting BREIN en aanverwante organisaties houden dat best in de gaten.

Voor websites worden meestal lage kwaliteits Mp3's gebruikt (kun je zoals al gezegd met iTunes maken). Knip het bestand zodanig dat het niet te groot is, hoe meer Kb, hoe langer het duurt voordat je website is ingeladen, hoe sneller je mensen wegjaagt.