Van dvd naar Quicktime

Via de faq van dit subforum ben ik op de website http://lexilyn.be/videoconversies/ terecht gekomen. Heel mooi! Ik had direct al antwoord op mijn vraag hoe ik van dvd naar quicktime kon geraken.

Maar nu heb ik daar een vervolg op:

Ik heb een dvd waarop een stuk van 55 minuten staat. Ik wil daarvan 30 seconden naar quicktime brengen.

Moet ik daarvoor eerst het hele stuk van 55 minuten via Handbrake rippen, of is daar een slimmere manier voor?

Selecteer dan in Handbrake alleen het hoofdstuk waar die bewuste 30 seconden zich in bevinden. De overige minuten zul je zelf met QuickTime moeten wissen.

Jep: dat hoofdstuk is 55 minuten.

Een hoofdstuk van 55 minuten ? Da's knap lang zeg...

Tja, een hoofdstuk is het kleinste wat Handbrake, en volgens mij ook de andere programma’s kunnen rippen… dus ik ben bang dat je toch eerst dat stuk zult moeten rippen, dan kun je later met QuickTime Pro die 30 seconden er tussen uit peuteren.

Volgens mij kan 'MPEG streamclip' het wel. Ik heb de software niet meer maar kan het niet checken maar volgens mij kan je daar een in en out punt geven en dus een deel rippen.

MPEG stream clip kan je inderdaad een in en out mee geven. Fix wel voor de zekerheid de timecode breaks zodra de DVD in MPEG streamclip is geladen :apple: +f