Van een G4 naar een G5 wat om mijn HD gegevens overzetten

Begin augustus plan ik een G5 aan te schaffen, maar hoe migreer ik mijn programma's die nu op mijn G4 HD staan naar de HD van de G5? Het zou mij niet verbazen als apple daar een programmaatje voor had. Maar het welke of wordt de migratie als service door de verkoper gedaan. :?

Ik neem aan dat je de originele installer discs wel hebt van je software, dus gewoon installeren op je G5. Voor het overzetten van de overige bestanden kan je de 2 Macs aan elkaar hangen met een crosslink ethernetkabeltje. Of desnoods de G4 opstarten in 'Target mode'. Verbind de 2 Macs middels een FireWire kabel. Start eerst de G5 op... als die opgestart is start je de G4 op met de 'T' toets ingedrukt. Hierna zie je de HD van je oude G4 op de desktop van je G5 verschijnen (net zoals een externe Firewire schijf... :wink:

Zie: [url]http://www.apple.com/macosx/upgrade/upgradetonewmac.html[/url]

Kom je denk ik wel een eindje mee…

Aan installer disks geen probleem maar vb met Microsoft office 2004 dan zit je toch met een beperking rond registratie. Als ik werk via de Target Mode en een firewire kan ik dan integraal mijn harde schijf overzetten en dat mijn software blijft functioneren

[quote:a553b29a2d="Dalleke"]Aan installer disks geen probleem maar vb met Microsoft office 2004 dan zit je toch met een beperking rond registratie.[/quote:a553b29a2d]

Als je de disks van Office hebt kun je het gewoon installeren op de G5 lijkt me, geen beperkingen.

Er is wel een beperking, als je beide mac's op een netwerk hebt hangen. Je kunt dan Office niet op alle twee mac's tegelijkertijd open hebben staan, want dan krijg je een melding dat die registration-key al wordt gebruikt op 't netwerk, en zal worden afgesloten. blijkbaar checkt 't pakket je netwerk....

ik heb niet echt goeie ervaringen met het kopieren van systeem van b.v. een G4 naar een G5.

Over het algemeen is het gewoon beter om alles opnieuw te installeren, je kunt als je klaar bent wel een image maken van je systeem. Zolang je die image maar gebruikt voor 1 machine.

volgens mij is de firewire methode het makkelijkst kopieërd al je prefs documenten enzo naar je nieuwe mac via [url=http://www.apple.com/macosx/upgrade/upgradetonewmac.html/]dit appje[/url][/url]

Je kunt ook op 1 Mac appeltje T indrukken bij opstarten dan is diegene waar je de 'T' hebt indrukt een firewire harddisk geworden. Ik had dit gisiteren, van een Windows laptop moet ik een map van 3 GB aan dia scans overzetten. En ik had een dikke naar dikke Firewire kabel niet bij met. Wel een 'kleine' naar 'dikke'. Op m'n Windows laptop heb ik Macdrive 'draaien' Nu plugte ik de dikke in m'n PB en kleine in de windows laptop. Apple T ingedrukt op m'n PB en ik zag direct mij HD van de PB op de windows verkenner. Kon gelijk dus zo de 3 GB overzetten.

ljope>. zag dat link ook naar het Appeltje T verwees -:slight_smile: