van fce naar fcp

kan een project (afgewerkt) gemaakt in fce verder bewerkt worden in fcp. het keyframen in fce is nogal beperkt ; dus wil ik m'n project van fce nog wat verder afwerken in fcp .

harry

Ja, dat kan. Geen probleem; gewoon laden en verder bewerken. Het is dan wel een FCP-project geworden.

En terug gaan van FCP naar FCE gaat niet meer, eenmaal FCP4(of HD) kan je niet meer terug

[quote:2a52661d3a="Final Cut"]En terug gaan van FCP naar FCE gaat niet meer, eenmaal FCP4(of HD) kan je niet meer terug[/quote:2a52661d3a]

Nooit bekeken eigenlijk…maar kan FinalCutExpress E.D.L’s lezen?

Bijkomend vraagje, ik las dat FCP iets strikter is wanneer de Time-code niet goed doorloopt. Wanneer mijn FCE dit soort fouten in de time-code heeft, kan FCP dat dan wel lezen?

(i-Movie doet het minst moeilijk; die maakt het niets uit of het bandje uit de camera is geweest, FCE die geeft een foutmelding van dat je opnieuw moet capturen; maar doet het gewoon, en FCP; die heb ik niet maar in de handleiding las ik dat ie het dan echt niet doet).

Wie heeft een FCE project met time-code fouten in FCP geladen?

FCE kan geen EDL's lezen, dat is een van de verschillen met FCP

Je kan bij het opnemen (batchen) in FCP alles instellen : Pre-roll seconden
Of hij moet stoppen bij een Time-code break enz…
Zit allemaal bij instellingen (ken niet vanbuiten onde welk van se setting menu’s)