Van illustrator naar flash?

Beste mensen,

Ik heb in illustrator een paar bergen getekent met de pen tool, en ze hebben een vulling…
Nu zou ik denken dat dit gewoon vector bestanden zijn, dus ik wil ze copy pasten naar flash.
Maar in flash krijg ik .png’s?

Waar kan dit aan liggen? Normaal lukt het wel gewoon?

Groeten
JOnas

In Preferences De clipboard settings van Flash op Objects zetten.

Das het probleem, die staan op objects?

Jonas

je hebt in illustrator ook een scriptje wat het bewaart voor Flash, misschien is dat een optie?

Onder File > Scripts > exporteer open document als Flash…

succes!

Dan krijg je een swf toch? En die kan ik dan niet meer aanpassen in flash? Het vreemde is dat ik een bestand krijg in m'n flash library: temp00000000001.png

En dat heb ik nog nooit gehad, ben al twee dagen dingen van illu naar flash aan het kopieren, en das altijd goed gegaan, tot nu?

Jonas

--------EDIT------------

Heb het ff geprobeerd, en dan krijg je idd een .swf, en als ik die dan importeer in flash dan krijg ik nog altijd bitmapafbeeldingen? Snap het echt niet, het ging perfect, gewoon knippen en plakken, behalve met dit bestand?

Groeten
Jonas

Exporteren als een EPS 8 en die vervolgens weer importeren in Flash

Dan heb ik toch nog steeds geen vector bestand in flash?

Jonas

Jawel hoor... bij het importeren krijg je daarvoor een aantal opties te zien.

MMmmm, volgens mij is er iets goed fout...

Want als ik die eps importeer krijg ik weer gewoon een png…?
Snap er echt niks maar van?

Groeten
Jonas

zoals photoshop zijn bestanden opslaat in psd gebruikt macromedia png en dit is niet dezelfde versie als die je met photoshop gebruikt heb ik mij een keer laten uitleggen. fireworks gebruikt dat ook nml. zelf heb ik gemerkt dat als ik ai files wil gebruiken in flash mx 2004 dat ie ze niet accepteert en een melding geeft dat ik in pdf formaat moet importeren. weet niet welke versie van flash je gebruikt.

Maar het is toch vreemd dat ik een hele tijd dingen heb kunnen plakken van illu naar flash, als vector bestanden, dus dat ik ze in flash ook gewoon verder kan aanpassen. En dat dit nu niet meer lukt? Dat is juist het handige aan illustrator en flash, dat je gewoon dingen kan kopie pasten en in het andere programma verder kan werken?

Jonas

Ik maak ook altijd van alles in Illustrator, omdat het daar veel makkelijker "tekenen" is. Vervolgens zet ik (indien nodig) alles om naar outlines en exporteer ik het naar swf. Die swf importeer ik weer in Flash. Dat werkt helemaal prima. Je krijgt allemaal apparte objecten, waar je eventueel weer break apart op kunt gebruiken.

Als je copy paste gebruikt zijn de curves meestal erg lelijk.

Heb je niet toevallig een transparantie effect of een gradient mesh gebruikt? Die kan Illustrator alleen als bitmap uitvoeren. Net zoiets als deze bergen / / ?

Oow, dan zal dat het idd zijn... Is er een manier om dit toch als vector in illustrator te krijgen?

Greetz
Jonas

[quote:c07d06c035="chonazz"]Oow, dan zal dat het idd zijn... Is er een manier om dit toch als vector in illustrator te krijgen?

Greetz
Jonas[/quote:c07d06c035]

Nee, alleen standaard gradients (lineair en circulair) neemt ie mee. Een uitknippad voorzien van een bitmap met je kleurverloop kan ook. Freehand is trouwens handiger om SWF mee voor te bereiden dan Illustrator omdat beide uit dezelfde stal zijn.

Mja, mss moet ik dan idd maar ff in freehand tekenen... Of gewoon heel de tekening in illustrator maken, en dan in flash als png gebruiken, dat kan ook natuurlijk!

Bedankt voor de informatie!
Ik ben echt een leek met illustrator, gaat dus echt verschrikkelijk lang duren voor ik m’n tekening klaar heb!

Groeten
Jonas