van Illustrator naar plt

Op welke manier kan ik van een Illustrator-bestand een plt-bestand maken?

Wat is het doel met het plt bestand? Klinkt alsof je iets wilt afdrukken op een oude plotter.

Ik zit in de architectenbranche en doe veel met grote plotters, autocad <–> illustrator, maar zo kan ik niet echt iets zinnigs zeggen.

Het plt-bestand wordt gebruikt om een lasersnijder voor textieletiketten aan te sturen. Als ik goed ben geinformeerd kun je vanuit coreldraw wel een plt-bestand genereren.

Ik heb altijd veel problemen gehad met conversie tussen Illustrator en diverse CAD-programma's. Volgens mij kun je beter de illustratie als EPS in Illustrator wegschrijven, deze vervolgens in CorelDraw openen en vandaaruit bewaren naar het PLT-formaat.

Wij gebruiken hier CorelDraw for OSX ook als "vertaalslag" maar dán t.b.v. een lasersnijplotter, die persé lijnen van 0.001 mm wil hebben. Illustrator gaat maar tot 0.01...

Gewoon het bestand bewaren als Illustrator 3 EPS (vanuit de CS versie moet je dat dus EXPORTEREN), dan openen in CorelDraw en van daar uit exporteren naar .PLT bestand.

Misschien dat er ook nog sign-programma’s voor de mac zijn… die kunnen vaak ook PLT bestanden bewaren.

Als je ook dxf of dwg mag aanleveren, wat meestal wel kan bij CAM, dan kan illustrator zelf de conversie heel precies uitvoeren (keurig aaneengesloten lijnen, hatches, fills, zelfs kleurstalen voor de pennen). Ik ben een echte Macromedia Freehand gek, maar ik moet toegeven dat Adobes zorgenkindje met de CS versie wel alles naar de kroon steekt op het gebied van Autocad-conversie. En ben ik toch wel een beetje blij dat ik Illustrator bij Indesign en Photoshop moest aanschaffen.

Bedankt voor de reacties. Weet iemand waar je coreldraw voor OSX nog op de kop kunt tikken?

is deze geen onderdeel van de Design Suite van Corel? Deze moet ook los vast en zeker te verkrijgen zijn.