van iMac naar folder op Linux folder

nope; 'k denk dat je hoe dan ook een nieuw os zal moeten installeren (Jaguar) dat is OS 10.2.x

…my 2 cents

Tja, heb ik (nog) niet helaas....

Ik baal er van want het zou zo toch ook moeten lukken?

nope dit is precies een van de redenen waarom Jaguar een 'paid upgrade' was. [url=http://www.apple.com/macosx/jaguar/compatibility.html]Windows ondersteuning[/url] was bij mijn weten in 10.1.x nog geen issue

maak je overigens geen zorgen over het installeren van het os; da’s namelijk een cd erin stoppen; en wachten tot hij klaar is.
bijkomend voordeel is dat je je eigen root-password kent :wink:

ik ben bang dat je gelijk hebt, ik vind alleen 165 euro nogal aan de prijs....

In ieder geval bedankt voor je hulp zover… ik ga me beraden, daarna bezatten… :wink:

...zeker met panther in aantocht...

wellicht ken je iemand in je omgeving, die, nou ja, eh, een installatie-cd heeft liggen :innocent:

Dan beraad je maar over 10.3 (Panther). Die komt ongeveer in September uit. Dus om nu nog 10.2 (Jaguar) te gaan kopen zou ik niet doen.

je kunt ook de install cd erin stoppen en het root password reseten. Zie andere threads die hierover zijn geweest.

[quote:b5c45f6848="cabbie"]je kunt ook de install cd erin stoppen en het root password reseten. Zie andere threads die hierover zijn geweest.[/quote:b5c45f6848] Goeie tip; edoch het ging hier over windoze ondersteuning vanuit OSX; dan helpt je 10.1.5 install-cd niet bijster veel...

:o Sorry. Ik moet wel even blijven opletten. :sealed:

Misschien kun je via NFS sharen: http://www.bresink.de/osx/NFSManager.html

Dat is wellicht een optie. Ik ben n u aan het kijken naar Nettatalk, een linux applicatie. Volgens kenners zou dat ook moeten werken. Als m'n avontuur ten einde is zal ik een documentje schrijven voor de volgende newbee! ;-)

Bedankt voor je suggestie!

Dat was dus de oplossing. Netatalk geinstalleerd op m'n Debian linux file server en ik kreeg direct kontakt op m'n iMac.

dank voor jullie hulp!

Volgens mij is de enige mogelijkheid Jaguar erop zetten..

misschien komt er binnenkort nog een actie dat als je nu jaguar koopt dat je dan in november/december panther gratis of tegen upgrade kosten kan kopen…

10.2 aanschaffen is niet alleen slim i.v.m. netwerken, maar hij maakt je hele mac ook 2x zo snel… en panther gaat nog wel ff duren hoor!

HS-L

is de snelheidswinst echt zoveel beter? Als dat klopt op mijn Mac (iMac DV 400, 256 Mb) dan heb ik het er wel voor over...

het zal zeker snelheidswinst opleveren (2x is wat hoog gegrepen want je hebt geen Quartz Extreme Videokaart, maar je hele systeem zal VEEL snappier aanvoelen!!), en wat extra ram zou ook geen kwaad kunnen,..

I'm on my way!

Goed bericht;

De netatalk optie had ik eigenlijk al overgeslagen; appletalk is een nogal outdated protocol; in ieder geval wat performance betreft.
Om ‘enige’ communicatie te verzorgen was het natuurlijk een prima oplossing

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met NFS werkt :) Heeft iemand dat werkend gekregen zonder NFS manager?

Hans