Van iPhone 6s plus naar iPhone 8

Ik overweeg over te stappen van mijn huidige 6s+ naar een “kleine” 8. De formfactor van de plus begint me steeds meer te storen. De accuduur van de plus is echter wel erg goed. Ik ben bang dat de 8 hierin teleurstelt. Apple geeft zelf aan dat de accuduur ongeveer gelijk is aan die van de 7. Kunnen 7 gebruikers aangeven of ze met gemiddeld gebruik de dag doorkomen zonder bij te laden.
Verder is het wel jammer dat de 8 niet echt spectaculaire stappen heeft gemaakt. Zo is hij nog steeds alleen maar spatwaterdicht en niet volledig waterproef. Ook is het uiterlijk nog steeds een afgeleide van de 6.

Voorheen had ik een iPhone 6 Plus, maar sinds een tijdje ben ik overgestapt naar een iPhone 7. Niet omdat hij me niet beviel, maar meer vanwege het formaat. Qua accuduur merk ik weinig tot geen verschil.

Je wilt overstappen maar bent op de voorhand teleurgesteld.
Echt? Get a life!

Ja klopt had er meer van verwacht dit jaar helaas vind ik de X ook lelijk met die uitsparing en face id is ook niet je van het. Ik heb idd wel een luxe probleem. Maar omdat ik niet meer verder wil met de plus wordt het dan de 8. Heb geen zin om nog een jaar te wachten.

Als je de 6 Plus niet weer wilt, maar deze verder wel voldoet, kun je ook een 7 kopen.
Het heeft dan verder weinig zin om een 8 te kopen.

iPhone 7: 32GB: € 639 — 128GB: € 749

Als je een beetje rondkijkt, dan koop je die zelfs voor rond de € 615,-

Heb de 8 besteld zojuist. De 7 was idd ook wel een optie geweest maar ben toch wel een beetje gezwicht voor het draadloos opladen en de snelle processor. Ben benieuwd, nog een weekje wachten. Mooi de tijd om deze 6s+ op MP te dumpen.

Eerst klagen dat de 8 niet spectaculair genoeg is, vervolgens klagen dat de X (die wel spectaculair is) ook niet goed genoeg is en uiteindelijk toch zwichten voor de 8 vanwege de nieuwe features terwijl de 7 ook prima had volstaan.

Dat vind ik nou mooi, een typische klagende klant die toch maar weer braaf de nieuwe iPhone besteld. Toch weer een sterk staaltje marketing van Apple.

Apple heeft idd een slimme marketingafdeling. Echter hebben ze ook iOS. Heb ooit noodgedwongen een paar maandjes met Android moeten werken omdat ik tussen 2 iPhones inzat. Dat was niet echt een prettige ervaring. Omdat ik kleiner wil maar wel graag het laatste model wil hebben kies ik voor de 8. Niets mis mee maar eigenlijk is het qua vooruitgang meer een 7s. De X vind ik echt tegenvallen. Kan me niet voorstellen dat Steve deze had uitgebracht.

Kun jij je dat niet voorstellen? Sjonge . . . . . Mag jij hem gewoon Steve noemen?

Als iOS je belangrijkste reden is om deze telefoon te kopen, had je helemaal niet een 8 hoeven nemen. Dat draait ook nog prima op een 5s.

Die 5s heb ik idd ook gehad. iOS is een hele fijne os en draait het beste op de meest recente iPhone, nu dus de 8. Ik heb nu een 6s+ dus zou een 5s een downgrade zijn. En ik kan me echt niet voorstellen dat dhr Jobs de X zou hebben goedgekeurd.

McPannekoek geeft in ieder geval het goede voorbeeld hoe te reageren op rare reacties!

Thanks Pete. Wat is eigenlijk een realistische vraagprijs voor een puntgave 6s+ 64GB rose gold. Ik weet dat je dit ook op MP kunt opzoeken maar wellicht is we iemand op OMT die er recent een heeft verkocht in dezelfde configuratie.

Dat zal rond de 500 euro liggen, maar je moet inderdaad op Marktplaats wezen waar het huidige aanbod staat om te zien of je concurrerend bent.

Ik begrijp dat je bij iOS wil blijven en het nieuwe model kiest, maar het punt is dat de afgelopen jaren nooit echt grote stappen zijn genomen en dat dat dus ook niet veel uitmaakt. Ze zijn allemaal gewoon goed en hoewel je goede redenen gaf niet voor de 8 te gaan koos je hem toch, dat vind ik dan weer grappig. Uiteindelijk zul je er dik tevreden mee zijn.

De X is een aparte discussie, wat je daar nou zo min aan vindt is mij niet duidelijk.

Ik vind McPannekoek ook heel goed.

Wat betreft de X vind ik de uitsparing aan de bovenkant heel lelijk. Er waren al renders in juli met een superstrak design en renders die erg lijken op het uiteindelijke resultaat. Ik hoopte zo op de eerste … verder vind ik gezichtsherkenning niet goed lijken te werken. Heb ook nog livestreams zitten kijken van presentatie aan de pers en ook daar ging het nog regelmatig fout met het unlocken en als het al lukte dan leek het niet echt vlot te gaan. Uiteraard zal het nog wel worden verbeterd. Ik ben zelf ook een grote fan van touchid. Vaak unlock ik hem al in mijn broekzak zodat je er gelijk mee aan de slag kunt. Hopelijk weten ze dit in nieuwe modellen weer terug te brengen.

Ik vermoed dat het nog beter draait op een X. Ik zou hem zeker overwegen als ik jouw was. Ik denk dat Steve het wel begrepen zou hebben.

Ga ik overwegen bedankt voor de tip.

Een ruimte overlaten voor de sensoren is natuurlijk noodzakelijk. Een streep trekken in plaats van een los stukje zwart zou ik minder mooi vinden. Dan zou je eigenlijk ook een rand aan de onderkant moeten maken. In plaats daarvan loopt het scherm langs alle hoeken, persoonlijk vind ik dat de beste optie voor het rijtje sensoren.

De RVS rand en glazen achterkant in zilver met zwarte voorkant vind ik ook gaaf, een regelrechte verwijzing naar de eerste iPhone.

FaceID werkt waarschijnlijk heel snel of kan verbeterd worden met software. De keren dat het mis ging kun je vergelijken met een niet herkende vingerafdruk bij TouchID; dan gaat hij naar de cijfercode. Dit doet hij al na twee verkeerde gezichtsherkenningen. Wanneer je in een demo ruimte meerdere mensen naar dat ding laat kijken gaat het hoogst waarschijnlijk door die beveiliging mis.

Raise-to-wake > FaceID > home screen. De vertraging zit hem in een animatie overgang van lockscreen naar homescreen net als nu met TouchID. Uiteindelijk zou het qua gevoel best even snel kunnen zijn. En FaceID is veel veiliger.

Waarom is face id veel veiliger?

De kans dat een willekeurig persoon jouw TouchID kan neppen met zijn vingerafdruk is 1:50.000. Bij FaceID is de kans 1:1.000.000. (Keynote vanaf 1:27:40).