Van iPhone 6s plus naar iPhone 8

Ik vraag me het af. Apple kan dat natuurlijk roepen, maar of het ook zo is? Een vingerafdruk is uniek.

Ik vertrouw het team dat die feature ontwikkeld heeft meer dan jouw onderbuikgevoel als je het niet erg vindt.

Dat de X veiliger is dan de 8 is een verkooppraatje van Apple. Je kan de 8 minstens zo veilig maken als de X, zal alleen 2 seconden langer duren om hem te ontgrendelen. Zet touch Id uit en voer een 6 cijferige code in.De kans dat iemand hem dan in 1 keer goed heeft is ook 1:1000000.

Dat kan ook op de X. Het ging hier echter puur om FaceID zelf. Niemand neemt de X omdat hij veiliger zou zijn, maar mensen vragen zich gewoon af hóe veilig FaceID is.

Die mislukte demo maakt veel mensen onrustig. Begrijpelijk, want die mensen snappen ook niet hoe het technisch werkt. Daarbij heeft niemand het zelf geprobeerd. Toen de 5S uitkwam waren mensen ook heel skeptich over TouchID…

[quote=sunapple url=https://www.onemorething.nl/community/topic/van-iphone-6s-plus-naar-iphone-8/#post-3095651 time=1505638436]
Ik vertrouw het team dat die feature ontwikkeld heeft meer dan jouw onderbuikgevoel als je het niet erg vindt. [/quote]

Dat vind ik niet erg, maar wel een beetje dom. Wij van wc-eend denken dat wc-eend erg goed is! Natuurlijk roept wc-eend dat. De laatste club die je zou moeten vertrouwen is die club die de feature ontwikkeld heeft. Het zou best kunnen dat face-id heel veilig is, maar ik zou zo een twee drie niet weten waarom het veiliger is dan een vingerafdruk. En jij ook niet.

Een vingerafdruk is uniek. Een gezicht ook. Tot zover de stand van de discussie hier.

[quote=Ziegler url=https://www.onemorething.nl/community/topic/van-iphone-6s-plus-naar-iphone-8/#post-3095654 time=1505640023][quote=sunapple url=https://www.onemorething.nl/community/topic/van-iphone-6s-plus-naar-iphone-8/#post-3095651 time=1505638436]
Ik vertrouw het team dat die feature ontwikkeld heeft meer dan jouw onderbuikgevoel als je het niet erg vindt. [/quote]

Dat vind ik niet erg, maar wel een beetje dom. Wij van wc-eend denken dat wc-eend erg goed is! Natuurlijk roept wc-eend dat. De laatste club die je zou moeten vertrouwen is die club die de feature ontwikkeld heeft. Het zou best kunnen dat face-id heel veilig is, maar ik zou zo een twee drie niet weten waarom het veiliger is dan een vingerafdruk. En jij ook niet. [/quote]

Prima, wij hebben allebei niet de technische kennis om feitelijk te kunnen bewijzen welke beter is. Echter blijf ik de verhoudingen die Apple opgeeft niet in twijfel trekken. Het is verschil is wel zo groot dat ik vind dat ik gerust kan stellen dat de ene veiliger is dan de ander.

Maakt verder weinig uit allemaal en als je het niet vertrouwd gebruik je gewoon de cijfers.

Overigens vind ik het heel krachtig klinken dat de sensoren machine learning gebruiken om veranderingen op het gezicht ook te kunnen leren kennen. TouchID raakt al in de war als je vinger vochtig is. Dat wil misschien niet zeggen dat de ene beter is dan de ander, maar FaceID klinkt alsof het moeilijker was om te ontwikkelen. Ik verwacht trouwens de feature ook terug te vinden in Macs zoals de iMac. Geen geklooi met het plaatsen van een sensor.

Er is vast iemand die het voor ons gaat uitproberen. De gezichtsherkenning die eerder op de markt kwam was voor de gek te houden met een foto. We gaan het zien.