Van iPhoto naar CD

Wie weet hoe ik digitale foto's vanuit iPhoto naar een CD kan branden die ik vervolgens op mijn DVD-speler als diavoorstelling op mijn TV kan afspelen?

[quote:5d9ab279ed="iJan"]Wie weet hoe ik digitale foto's vanuit iPhoto naar een CD kan branden die ik vervolgens op mijn DVD-speler als diavoorstelling op mijn TV kan afspelen?[/quote:5d9ab279ed] Volgens mij moet dat via iDVD kunnen, maar iDVD laat per diaserie niet meer dan 99 foto's toe. iDVD kan dat touwens ook zonder iPhoto, alleen een map aanwijzen is voldoende. het is natuurlijk wel mogenlijk om een selectie foto's via iPhoto te exporteren naar 1 map, die je dan in iDVD weer kan aanwijzen als diaserie.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ben zelf ook nog een newbie op dit gebied.

Iview kan oa een filmpje maken en dan via toast als vcd branden zodat je het kan afspelen op je tv dvd player. Zoek eens bij versiontracker voor free of shareware...

Dat kan met Toast. In iPhoto maak je van de foto's een quicktime filmpje en dat kun je vervolgens met toast op een VCD branden. Dat is de manier waarop ik het doe.

Bedankjt voor jullie reacties. Nog twee vraagjes: hoe is de kwaliteit van de foto's op een VCD en op welke resolutie kan ik het filmpje het beste instellen?