Van iTunes naar WMP formaat

Hoi, ik heb een klein vraagje: Hoe zet ik een iTunes bestand weer over op WMP bestand? Het gaat om een Windows PC. Gr, Tim

Op versiontracker.com staan altijd wel een aantal converters voor dit soort dingen. Gewoon intypen "AAC WMP". Maar de vraag is waarom je dat wilt. iTunes bestaat ook voor windows en je kunt bovendien ook een aac-plugin voor WinAmp downloaden. En als je dat niet wilt, kun je ook met itunes gewoon een mp3 van je aac maken. Bij preferences aanklikken dat je wilt converteren naar mp3, en vervolgens de liedjes selecteren en in het menu "Advanced" of "Geavanceerd" aanklikken "Converteren naar MP3". Zelfs MP3 is altijd nog beter dan WMP.

Als je beschermde aac’s uit de music store wilt converteren, zul je deze eerst op cd moeten branden in gewoon audio-cd formaat en deze cd vervolgens weer importeren in Windhoos Media Player of Winamp.

Oke erg bedankt!

Ik ben bezig met Windows Movie Maker, een film te bewerken, maar het blijkt dat hij geen iTunes liedjes leest.

Vandaar dat ik deze even moet overzetten naar MP3.

Bedankt!

Van AAC naar MP3 kan iTunes zelf hoor...

@ unSOUND: Daarom schreef ik dat zelf ook al :)

maar ik heb er dus nog even onder gezet, dat beschermde aac’s uit de music store NIET omgezet kunnen worden naar mp3 met iTunes.

Heb het net even geprobeerd met een aac --> mp3 converter, maar die converter ziet gaan bestanden in de mappen waar mijn itunes-liedjes staan.

Hoe kan dit?

Het is dus voor dj-toepassingen, en die speler leest geen aac.

@ gigolo: Probeer het anders eens met iTunes, op de manier die ik hierboven noemde. Ik weet de oplossing van dat probleem van jouw converter niet, zulke dingen werken met elke converter anders.

Ok, daar ben ik nu mee bezig, maar heeft dit dan nadelen voor de kwaliteit? want alle muziek die er nu opstaat komt van een cd, dus dit is eerst geconverteerd naar aac en nu weer naar mp3.

En deze liedjes staan ook op m’n ipod, worden die dan ook allemaal mp3 en heeft dit nadelige gevolgen?

AAC klinkt bij hetzelfde aantal bits per sample beter dan MP3, dus dit heeft idd nadelige gevolgen voor de geluidskwaliteit. Maar volgens mij blijven de oude AAC bestanden gewoon op je schijf bewaard (ik zou dit wel ff controleren!), dus die kun je gewoon weer toevoegen aan je mediabibliotheek in iTunes. De gemaakte MP3's kun je desgewenst weggooien uit iTunes, en alleen gebruiken voor het DJ-programma. Als je de originele cd's nog hebt, kun je in plaats daarvan voor het DJ-programma de muziek weer opnieuw van cd rippen naar MP3, want bij elke keer converteren gaat er kwaliteit verloren; CD naar MP3 is dus beter dan CD naar AAC naar MP3.

Als je je AAC’s in de bibliotheek laat staan en de MP3’s er uit gooit voordat je je iPod aansluit, blijft de ipod gewoon vrij van mp3’tjes.

Succes.

Hooi Ik wil mijn aac bestanden die op mijn Ipod staan converteren in MP3 zodat ik ze kan luisteren op mijn pc. Maar hoe converteer ik ze ? Als ik op converteren willen klikken bovenin dan is dat grijs zodat dat niet gaat Iemand die me kan helpen ?

massol

Je kunt geen nummers vanaf je iPod selecteren omdat het officieel niet mogelijk is om via iTunes nummers van je iPod af te helen...

Je zult dus eerst de nummers van je iPod moeten halen, en op je PC moeten zetten, dan pas kun je ze omzetten naar iets anders.

Met welke programma’s dat kan staat hier:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=855631#855631

Hey Bedankt :lol: