Van leopard naar montain lion

Als je van leopard naar mountain lion wil, moet je dan eerst de tussenliggende software erop zetten en hoe is die te krijgen?

Je kan alleen Mountain Lion downloaden in de Mac App Store, de Mac App Store is standaard vanaf Mac OS X 10.6.8. Je moet dus eerst [url=http://store.apple.com/nl/product/MC573/mac-os-x-106-snow-leopard]Snow Leopard[/url] kopen en dan updaten naar 10.6.8 en voor 20 euro Mountain Lion kopen.

Ik heb vanmiddag bij Apple de Snow Leopard dvd besteld. Ik heb mijn oude iMac vanuit 2009 ook meer werkgeheugen gegeven van 2 naar 8GB. Dus tot nu toe gaat alles voorspoedig.

Wij gebruiken hier met een bepaalde regelmaat Front Row en ik weet dat die niet meer aanwezig is op Snow Leopard. Hierop heb ik het bestand (Front Row.app) al veilig gesteld, maar moet ik nu nog meer bestanden veilig stellen, opdat we Front Row straks ook onder Moutain Lion kunnen gebruiken? In welke bibliotheek moet ik dan kijken?

Die app gaat niet meer werken volgens mij, die is wel redelijk verweven met het systeem als ik mij niet vergis. Maar is dat programma serieus weg? (kan ik nu even niet testen), indien zo; wat slecht zeg, waar heb je dan die remote nog voor....

Front Row is inderdaad al twee versies weg uit OS X. Die remote wordt inderdaad wat overbodig. Ik gebruik 'm nog om mijn iTunes te bedienen... Nu de Coverflow uit iTunes 11 is gehaald is daar de fun ook al vanaf... :neutral:

[quote]
Front Row is inderdaad al twee versies weg uit OS X.
[/quote]

Ja dat is nu precies de vraag, ik wil hem graag houden alleen al voor alle trailers die je daar makkelijk kan bekijken, zonder reclame toevoegingen.
De vraag van mijn kant is, kan ik Front Row onder Mountain Lion blijven gebruiken voor dat doel of hebben jullie een beter advies betreffende de trailers bekijken?

http://www.youtube.com/watch?v=amRN_t4aYtM
Tatatatata

van leopard naar LIon....ik zou het NOOIT doen!VEEL programma's die op Leopard lopen gaan op Lion niet (meer) We hebben twee iMac's een met leopard en op de nieuwere stond bij aankoop Lion.......als ik dezeiMac met Leopard zou hebben kunnen kopen (met de wetenschap die ik nu over Lion heb) had ik het zonder meer gedaan!

Vertel eens wat is dan het probleem met Lion (Mountain) t.o.v. Snow Leopard?

Ja, ben ik ook benieuwd.... Ik ben nog steeds met Snow Leopard en durf niet naar Lion :slant:

Lion zou ik overslaan, maar direct over gaan naar Mountain Lion. ik heb niets anders dan een trage machine en een hoop ellende op kantoor door Lion. (iMac draaide voorheen gewoon SL).

ikweet niet hoeveel programma's lopen niet meer op Lion.....dan krijg je een grijs beeldje met een soort "eenrichtingsverkeersbord" ook in het grijs wat in dit geval wil zeggen......haal dit programma maar van de MAC (Lion versie) NU funktioneert Uw voorheen goed lopend programma niet meer.....koop maar een nieuw!? Voorbeeld Dreamweaver......toch niet echt een goedkoop programma
Ik heb er (als amateur een website mee gemaakt( http://www.dandie-dinmont.be) en kan er dus met de Lion MAC niet meer aan........
het is maar een voorbeeld, er zijn TIENTALLE programma's die ik zo heb kunnen weggooien ,traag was hij een tijdlang,email gaat niet goed kortom LEOPARD was VEEL aangenamer!!