van Limewire naar Itunes biblio ?????

Hoe o hoe krijg ik de mp3 bestanden die ik binnen haal via Limewire in mijn Itunes biblio???

Dit is voor vrienden die hebben een pc laptop en de kids hebben een Ipod mini

Op mijn imac gaan de bestanden automatich naar de Itunes biblio

Werkt het bij windows anders (pleur en sleur gaat ook moeilijker bij windows

groet robert

Dag, dit is een vraag over windows limewire & itunes?,

ehm… als het goed is plaatst limewire de gedownloade bestanden in een map. Die plek moet je kunnen zien in je limewire-voorkeuren.

Ik zou zeggen; ga vervolgens naar die map waar die mp3tjes in staan, en sleep ze dan van die map direct in je itunes; zou moeten werken…

:wink: Max

Je kunt toch gewoon in de voorkeuren/preferences van Limewire aangeven of hij de muziek standaard in de iTunes bibliotheek mag zetten? Tenminste, op de Mac kan dat... ik heb geen ervaring met Limewire op de PC, maar volgens mij moet dat daar ook zo werken :)

Mvg,
Joram

bij Limewire de voorkeuren ingesteld om ze naar itunes te zetten maar de bestanden komen dan niet in de biblio

maar bij mijn imac gaat het automatisch zonder te slepen

.

bij windows moet je het handmatig doen (onhandig)

Wat je natuurlijk ook kunt doen;

1. [i:2d394076a7][/i:2d394076a7]
    Open de itunes bibliotheek (waar hij alle muziek bewaart), en sleep daar al je
    muziek in de gewenste playlist (maak desnoods een mapje aan met “geïmporteerd”.

2. Start iTunes op, en voila! Je ziet in de lijst een nieuw mapje met “geïmporteerd”.
    Vanuit daar kun je dan gewoon slepen e.d. naar de bibliotheek of andere playlists.

Mvg,
Joram

Bij de opties van limewire kan je aangeven waar de de bestanden worden opgeslagen ik kies dan

Directory c :Program Filesitunes

maar de bestanden gaan er niet heen

Ik bedoel dat je de muziek die gedownload is door Limewire handmatig in die map moet zetten. Dan hoef je ze niet via iTunes handmatig te importeren, maar sleep je alle muziek in 1x in de gewenste map van de iTunes-bibliotheek.

Als Limewire niet luistert, en je via iTunes zelf alleen per nummer kunt importeren,
dan moet je het even handmatig van de ene naar de andere map importeren :wink:

thanks

In iTunes instellen 'bestanden automatisch naar iTunesbibliotheek kopieren' (of iets dergelijks) instellen, bestanden uit de downloadmap van Lamewire in het iTunesscherm droppen.

Let namelijk even op, in winddoos zit waarschijnlijk wel meer in de map program files/iTunes. Met andere woorden, je dumpt losse bestandjes in de map waar heel iTunes zit, zonder dat iTunes weet wat-ie daarmee moet doen, noch iets kan. Je zet ze op die manier niet in iTunesbibliotheek.

But correct me if I’m wrong…

Passenger, don't mind if i do :P

Als het goed is hoort iTunes op Windows ook ergens een mapje te hebben waar alle
muziek in staat (al dan niet in Playlists) Standaard staat dat in dezelfde map waar
ook een paar kleine losse bestandjes staan die iTunes nodig heeft voor het weergeven
van de lijst muziek, maar dat kun je aanpassen naar een eigen map ergens op de comp.

Maar de standaardmap heeft een naam zoals; Bibliotheek, Music ofzoiets.
Als je daarin kijkt, zie je ook de muziek die er al standaard instaat.
Dat is dan ook gelijk de map waarin je naar hartelust kan schuiven en doen,
zolang iTunes op dat moment maar uitstaat :wink: (ik weet niet of het nodig is, maar
zekerheid voor alles natuurlijk)

Mvg,
Joram

[quote:861b2f2ba7="joram"]Als het goed is hoort iTunes op Windows ook ergens een mapje te hebben waar alle muziek in staat (al dan niet in Playlists)[/quote:861b2f2ba7]

Mijn muziek/iTunes Music/

Maar dat maakt geen ruk uit. Als je namelijk bestanden toevoegt of verwijderd uit die map zie je dat niet terug in iTunes.

Vond laatst dat ik rare muziek op had... Ik kijken staan er 3 limewire lijsten bij mn iTunes; m'n eigen en die van mn huisgenoten (windows gebruikers). Heb er niks voor ingesteld en er staat ook geen windows sharing aan op de betreffende mappen van mn huisgenoten, dus blijkbaar shared limewire die zelf. :)

Dat is dat rendezvous/.bonjour gedoe van apple. Is gewoon super handig. Als je van de apple website de rendevous/bonjour kit voor windows download en bij al je huisgenoten zou installeren kunnen zij via een zijbalk in de windows explorer ook jou shares zien. Zelfs ftp's die je kan draaien in osx zelf.

[quote:e307fb02c9="joram"]Passenger, don't mind if i do :P[/quote:e307fb02c9]

Not at all, nooit wat van Winddoos begrepen. Ben ook al jaren van Lamewire af, en denk af en toe een zinnige opmerking te maken… Kennelijk mis! :?

heb een mapje muziek Robert gemaakt op het buroblad van de LAPTOP en haal daar de bestandjes uit en drop ze in de itunes biblio -

geef mij maar appel dan weet je tenminste waar je bestanden zijn dat er mensen met WINDHOOS kunnen werken

laatste vraag klopt het dat er maar 1 ipod op itunes kan worden aangesloten???

Nee hoor, je kunt zoveel iPods aansluiten als je wilt, zelfs meerdere tegelijk. iTunes ziet precies welke iPods er aangesloten zijn, je kunt zelfs de voorkeuren per iPod instellen.