van Mac switchen

Kon het niet zo 1,2,3 vinden. Ik ga van mac switchen. Van een 17 naar 20 inch nu zit er wat tijd tussen de verkoop en aankoop. Ik heb al een externe schijf geregeld voor de backup te maken. Welk programma kan ik het beste gebruiken om al mijn data (muziek, mail etc etc) over te zetten ? Heb al gezocht kon niet echt iets vinden.

Programma's als SuperDuper! maken een 1:1 kloon van je systeem, maar voor behoud van je gegevens volstaat het om je Thuismap te kopiëren.

Time Machine??

1:1 is ook niet verkeerd natuurlijk ! maarja keertje alles fris opnieuw installeren zal ook niet verkeerd zijn . De thuismap alleen voldoet dus. Kun je die dan gewoon overschrijven als ik leopard opnieuw heb geinstalleerd ??

Daar ben ik niet helemaal zeker van... Binnen Tiger-versies is het geen probleem, maar Leopard is natuurlijk weer een nieuwe versie. Ik weet niet zeker hoe 10.5 gaat reageren op bepaalde instellingen-mapjes van 10.4, om maar wat te noemen. Mappen zoals Documenten, Muziek, Foto's etc. kan je natuurlijk gewoon overschrijven (of de inhoud overzetten, ik dacht dat Leopard je niet meer toestaat om die mappen te overschrijven)

Het makkelijkste zou zijn als je je oude pas wegdoet als je de nieuwe al binnen hebt, dan zou je gewoon de Migratie Assistent kunnen gebruiken.

voor de duidelijkheid ik ga van leopard naar leopard. Migratieass bij hulpprogramma's. Pakt die ook alles mee ? Het controleren kan dus niet dan ben ik mijn oude mac al kwijt

Nu is SuperDuper niet gratis, en Carbon Copy Cloner is donationware. Zoek daar maar eens op.

CCC is volledig te gebruiken, en kan bijna net zo veel als SD.

Nu weet ik niet welke externe HD je hebt, maar met deze[url=http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10312] software[/url] zet je jouw thuismap met 1 klik op de Externe HD

[quote:9366ec9db0="jpschouten"]voor de duidelijkheid ik ga van leopard naar leopard. Migratieass bij hulpprogramma's. Pakt die ook alles mee ? Het controleren kan dus niet dan ben ik mijn oude mac al kwijt[/quote:9366ec9db0]

Met Carbon Copy Cloner kun je een bootable image van de harde schijf maken van je oude Mac. iMac’s kunnen booten van FireWire (en sinds Intel ook USB) externe harde schijven dus je kunt (als je oude iMac ook Intel is) in principe je nieuwe mac zelfs booten vanaf je backup.

En met Migratie Assistant kun je ook van die externe schijf je settings e.d. overhalen.

Ik zou zelf een Clean Install op je nieuwe iMac doen en gewoon je applicaties en bestanden opnieuw installeren danwel kopieren. Kost maar weinig meer tijd.

Even een update, mijn 17 inch mac is verkocht. de "nieuwe" 20 inch laat nog even op zich wachten. Weet nog geeneens of die koop doorgaat. Onderhand zit ik te pierkeren of ik een 2e hands 20 inch core2duo zal kopen of doorsparen en hopen dat de 1199 versie van de imac geupdate wordt binnen een paar weken. In the mean while, het volgende. Ik ben mijn IMAC kwijt :cry: eigen keuze :? geen gejammer. De situatie: ik heb al mijn belangrijke data op een externe schijf (HFS geformateerd) gezet, zodat ik later het spul over kon zetten. Deze HD heb ik geleend van een kennis en aangegeven dat hij deze in een week terugheeft. Het gaat ongeveer om 120GB. Zoals je boven wel kan lezen gaat het niet zo voorspoedig en moet ik een tussenoplossing hebben. Mijn schoonvader heeft nog genoeg GBtjes vrij op zijn PC (zit toch alleen maar op marktplaats). Dus daar zou het op kunnen. Alleen probleem is nu HFS !!! Hoe krijg ik dit het beste voor elkaar ?

MacDrive installeren op de Windows PC. Dan kan XP ook HFS+ lezen. Overigens is MacDrive gratis maar 30 dagen te gebruiken, daarna moet je er voor betalen.

wat ik begreep kon je bestanden die groter zijn dan 1mb niet kopieeren wat ik las dan....

Met de migratie assistent wordt heel weinig gemigreerd, via FireWire. Wat niet gebeurt is i-Tunes files, mail, etc. Kopieert alleen de gebruikersprofielen. Dus veel heb je hier ook niet aan.

Hoor graag van andere ervaringen.

Ik heb echt de instructies op scherm letterlijk opgevolgd.

Moet je de andere vinkjes ook selecteren, natuurlijk. Dan wordt letterlijk [b:d07169ef56]alles[/b:d07169ef56] (behalve het systeem zelf natuurlijk) gekopieerd naar je nieuwe systeem.

Alles aangevinkt maar er wordt ook gekopieerd maar de folders zijn niet toegankelijk. Geven zelfs 0 kb aan maar dat zijn ze niet omdat er wel schijfruimte gebruikt wordt.