Van modem/router alleen modem maken

Ik heb een Draytek Vigor 2600, dat is een ADSL-modem met ingebouwde router. Nu wil overschakelen op draadloos en een mogelijkheid is om de Draytek alleen als modem te gebruiken en de rest af te laten handelen door een WiFi-router.

Maar hoe stel je dat in ?

Eigenlijk hoort het antwoord op de Draytek-site te staan, maar niets daarover in de forums en andere afdelingen.

Groeten,

Frans

Is het niet 10x makkelijker een draadloze modem / router te kopen? Nu zit je dan met twee kastjes te mieren met twee keer alle instellingen en twee keer zo'n irritant stroomblok en allemaal nutteloze kabeltjes...

Ik zal blij zijn als Xs4all eindelijk zijn draadloze aanbieding naar me afstuurt. :slight_smile:

[quote:5c6997baf6="Deskman"]Is het niet 10x makkelijker een draadloze modem / router te kopen?[/quote:5c6997baf6] Ik heb liever losse spullen dan alles geïntegreerd. Dan ben je veel flexibeler in het maken van je opstelling en het aan elkaar knopen van het hele netwerk. Mijn kabel modem en router staan in de meterkast. Mijn Airport Base Station staat in de woonkamer.

En dan kom ik meteen op het echte topic.

Je kunt de Draytek gewoon blijven gebruiken als modem/router. Geen enkel probleem in combinatie met een WiFi access point. Het WiFi acces point koppel je op een van de poorten van de Draytek en je stelt 'm zodanig in dat 'ie als bridge fungeert tussen het bedraadde deel en het draadloze deel.

Ik heb liever ook 1 kast in plaats van een hele batterij, maar ik vind het zonde om als ik als een modem heb (in de vorm van de Draytek), ik een ander modem (gecombineerd met draadloze router) ervoor terug moet nemen.

Komt nog bij dat ik voor die Draytek geen drol terugkrijg, dus kan ik hem maar beter zelf blijven gebruiken.

Nu moet ik meerdere computers bedienen, dus ik vraag me af of er er ben met alleen een accespoint erbij. Als ik die aansluit op 1 port van de Draytek-router dan dan die toch niet meer werken als router ?

Groeten,
Frans

[quote:968df1b884="Frans"]Nu moet ik meerdere computers bedienen, dus ik vraag me af of er er ben met alleen een accespoint erbij. Als ik die aansluit op 1 port van de Draytek-router dan dan die toch niet meer werken als router ?[/quote:968df1b884] Jawel hoor, geen enkel probleem. Ik heb zelf een Drayktek Vigor 2200E als router. En op een van de poorten is het Airport Base Station aangesloten voor het draadloze gedeelte. Dat Airport Base Station kan als router fungeren, maar dat heb ik daar uitgeschakeld.

Okee, dan moet ik het eens in die hoek zoeken.

Bedankt voor de info !