van .mpeg naar .3gp MET GELUID.... Hoe??

Hoi, ik had ff een vraagje: Hoe kan ik een .mpeg video converteren naar een .3gp MET GELUID?

als ik info bij die mpeg doe dan krijg ik te zien dat t een MPEG1 Muxed is, wat dat betekend weet ik ook verder niet…

Ik kan bij Quicktime (ik heb pro) wel exporteren als .3gp maar dan krijg ik geen geluid in die 3gp versie… Bedankt voor de hulp alvast!

Je kan bij Opties je video en audio-export controleren. Alles gecheckt daar?

ja, daar staat dat er geen audio spoor is! Maar toch hoor ik geluid in dat mpeg filmpje....

Zeer vreemd, heb net zelf een filmpje proberen omzetten van .mpg naar .3gp en alles verliep goed. Kun je wat meer details geven over dat .mpg filmpje( [command] + I ) ? Of kan ik dat ergens vinden?

ik ben m aan t uploaden naar yousendit.com . ff wachten nog dus... Heb je wel snel internet want t filmpje is 70 mb groot....

Das een hoop:p maar ik heb snel internet ;-)

oké, bedankt voor je hulp! Ik ben m nu nog ff aan t uploaden! hij komt eraan!

en hier is ie te vinden:

http://s39.yousendit.com/d.aspx?id=24XH8YSR3A09J2DCTSSKIZS1G7

Even terzijde, terwijl ik het aan het downloaden ben: You Send It = prachtig! Gebruik het al een tijdje, en het is supergemakkelijk! Ze transfereren niiet voor niets meer dan 33TB per dag... 8)

PS: nog 5 resterende download minuten

ja maar wat ik wel matig van yousendit vind is dat vaak links blocken en dat er maar tien keer ofzo gedownload kan worden...... daarom gebruik ik ook wel eens megaupload, die zijn alleen wel veel langzamer..... Ben benieuwd of dat jij dat filmpje wel geconverteerd krijgt naar 3gp...!

Binnen! Mijn eerste vaststelling is dat je geen deel van het filmpje kan selecteren (met die selectiepijltjes onder de afspeelbalk) en dat het MPG Muxed gecodeerd is.. Ik onderzoek het verder :?

ben benieuwd... t is maar een apart filmpje denk ik zo....

en lukt t een beetje?? Is wel een lastige denk ik zo he??!

Ben op zoek gegaan, en heb dit gevonden: http://www.videohelp.com/forum/archive/t117369.html Wat men verteld is dat MPG MUXED een gecombineerde codec is van 1 mpv (mpeg video) en 1 mpa (mpeg audio) spoor, maar dan tesamen. Je moet het bekijken zoals een VOB file (geen appart video en audio spoor) Heb nog weinig of geen ervaring met die muxed codec. Er bestaan DEMUX-prog's die de kanalen opsplitsen (welgeteld 2 op versiontracker)... Nu heb ik de file opgesplitst maar nu zit ik een beetje vast... Ik heb 1 mpa en 1 mpv file, en nu is het nogde bedoeling ze samen te krijgen maar met gesplitste kanalen om ze zo te renderen naar 3gp. Ik blijf eraan werken, maar eerst Lokerse Feesten... :wink:

zo das wel echt veel werk dan man! Dat had ik dus niet verwacht! Echt heel erg bedankt voor alle hulp he!!

Daar zijn we voor natuurlijk! Ik ben altijd blij als mensen mij zo goed helpen... :wink: Maar nu is het feesten, morgen verderzoeken, als dat niet te laat is natuurlijk, maar voor mij is het toch vakantie!

natuurlijk is dat niet te laat! Dat komt allemaal wel goed! Tot morgen dan! Lekker feesten nog!

Eigenlijk is het heel makkelijk. Zet het mpeg-je gewoon om met ffmpegx naar een divx, xvid of mpeg-4, die hebben WEL een apart geluidsspoor. Dat resultaat kun je vanuit QuickTime met geluid exporteren naar 3pg.

En als je het NOG makkelijker wilt doen, ffmpegX kan zelf ook naar 3pg exporteren.

aha! bedankt! alleen moet die drie dingen van t begin nog ff downloaden.... : mplayer (heb ik wel) en nog twee codecs: mpeg2enc en mencoder..... bedankt he!

Is het zo simpel jaa :P Dat weten we dan ook weer al!