van outlook express (9.2) naar mail OSX 0.4

volgens mij heeft iedereen die van classic naar OSX is gegaan ermee te maken gehad. Hoe kan het dat ik na een hele dag rondvragen en proberen nog geen stap verder ben gekomen?

Ik wil dus mijn outlook express gegevens zoals adreslijst, ingekomen en verstuurde post etc. naar mail overbrengen. Ik had een G4 met 9.2 en heb nu een G5 met OSX.4
Ik heb al hetvolgende geprobeerd: de hele harde schijf van de G4 (9.2) staat nu i een map op de G5 (OSX.4)

Ik kan outlook erpress kiezen als map om vanuit te importeren maar er opent enkel een “nieuw” Outlook Express venster zonder mijn mailboxen.

Vervolgens heb ik in de lijst van importeer-opties bij “andere” op verschillende plekken mijn mailboxen gezocht in de map met de gegevens met de 9.2 map, zonder resultaat. Waar schreef outlook zijn gegevens weg bij 9.2??

O.a. zocht ik op iemands’ aanraden bij Microsoft gebruikersgegevens: identiteiten;hoofdidentiteit maar daar staat het ook niet.

Ook heb ik de G4 weer aangesloten en in Outlook Express bij “exporteer contacten” dit bestand naar de G5 overgebracht maar die map wordt niet als te importeren bestand herkend door Mail.

Wat kan ik nog proberen? Ook mijn apple dealer weet het niet.

Groeten en alvast bedankt.

Met Mail kun je Outlook Express bestanden importeren via File > "Import Mailboxes" en in de Wizard "Outlook Express" te selecteren. Waarom zou je "Andere/Other" selecteren als het programma wat je gebruikte in de lijst staat?

Als dat niet werkt weet ik het ook niet. Ondersteund Address Book Outlook Express formaat?

ik had natuurlijk als eerst geprobeerd om mailboxen uit outlook express te importeren, zoals ik schreef. Maar dan opent een outlook express (in Classic omgeving) zonder mailboxen. het lijkt een nieuw programma dan. Daarom had ik nog bij andere gezocht.

De vraag blijft: waar schreef outlook express de gegevens weg enhoe krijg ik die in mijn Mail.

Ik had twee outlook express versies in mijn oud systeem staan: 5.0 en5.2. Kan het zijn dat Mail de verkeerde kiest? Maar ook de andere versie (5.0) levert geen mailboxen op.

[quote:fa9217d726="hl"]ik had natuurlijk als eerst geprobeerd om mailboxen uit outlook express te importeren, zoals ik schreef. Maar dan opent een outlook express (in Classic omgeving) zonder mailboxen. het lijkt een nieuw programma dan. Daarom had ik nog bij andere gezocht.

De vraag blijft: waar schreef outlook express de gegevens weg enhoe krijg ik die in mijn Mail.

Ik had twee outlook express versies in mijn oud systeem staan: 5.0 en5.2. Kan het zijn dat Mail de verkeerde kiest? Maar ook de andere versie (5.0) levert geen mailboxen op.[/quote:fa9217d726]
Natuurlijk.

Dit is wat ik zou doen:
• Zoek op Google waar Outlook Express onder Mac OS 9 de identiteiten bewaard
• Importeer deze via Classic opnieuw in Outlook Express (desnoods zowel in versie 5.0 als 5.2)
• Als dit succesvol is Mail opnieuw laten importeren vanuit Outlook Express.

Het punt is dat Mail naar Outlook Express zelf zoekt en niet naar de gebruikersmappen: Mail importeert niets omdat Outlook Express geen emails bevat. Dus als alles weer goed in Outlook Express staat lukt dat importeren met Mail ook wel lijkt mij.

Hier staat hoe je mailboxen kunt importeren:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=151492

Ik heb toendertijd een speciaal programmaatje gebruikt om m’n mail over tezetten van Eudora naar Mail, maar kan niet meer vinden wat het was… :oops:

Zelf heb ik indertijd mijn mail van outlook express overgezet naar Entourage (zit in het officepakket) en van entourage naar mail in beide gevallen dmv importeer in het desbetreffende programma. De mailberichten van Outlook express worden bewaard in de documentenmap die OS9 automatisch aanmaakt bij een installatie. Die map zou je zelf verhuisd kunnen hebben op je computer. Het beste is even te zoeken naar de map identiteiten (met sherlock) op je computer. In die map zal ook hoofdidentiteit staan en daarin zul je een aantal bestanden vinden, waaronder het bestand berichten. Aan de datum van dit bestand kun je zien of je de meest recente Outlook te pakken hebt die op je computer staat (als er meer bestanden berichten op je computer staan ivm verschillende versies Outlook Express). Het gekozen bestand berichten zal staan in een map Microsoft gebruikersgegevens. Die hele map kun je het best overzetten naar je G5. Zorg dat dat Entourage op staat (hopelijk kun je daar aankomen) en importeer je Outlookberichten eerst in Entourage en vervolgens de entourageberichten in mail. Je accountgegevens komen waarschijnlijk niet mee, maar die zou ik sowieso handmatig invoeren. Ik hoop dat je er wat aan hebt.