Van Outlook Express (OS9) naar Mail (OSX)

Kan iemand mij vertellen hoe ik het adresboek dat op dit moment in Outlook Express (OS9) staat, het beste kan importeren in Mail (OSX). Bijkomend probleem is dat het om 2 verschillende computers gaat. Dus van de ene Mac naar de andere. Als ik adressen uit het adresboek van OE sleep op het buraubla verschijnt er alleen maar een 'knipsel'. Bij Entourage krijg je dan een CVF (ofzoiets) bestand, dat zich wel eenvoudig in Mail (of Adresboek) laat importeren. Aangezien de 2 programma's zich dus niet op dezelfde machine bevinden kan ik niet de import-functie van Mail gebruiken. Of is het mogelijk om het adresboek bestand van OE over te plaatsen naar de nieuwe machine en dan hierop de import los te laten?

Graag een advies.

Heb je OS 9 op andere mac staan? (ook al is het alleen classic)

Zo ja, dan Outlook Express naar OSX mac kopieren. Openen. maak nieuwe indentiteit, maakt niet uit wat je invult, gewoon aap@.nl
Dan afsluiten.

Ergens in map, dacht “Documenten” (in OS9 map) zit “Microsoft gebruikersgegevens” Je kan zien dat het net is aangemaakt.
Dan de hele map Gebruikersgegevens kopieren van OS9 mac naar OSX mac en de net aangemaakte map vervangen. De Outlook zal dan link leggen met de map.
Outlook starten en je ziet alle mails en adressen in lijst.

Nu kun je importeren in Mail. Succes!

Als je er geen OSX op de volgende/andere machine hebt staan gebruik dan de gratis versie van Eudora omalles om te zetten >> Eudora 9 dan naar Eudora X en dan naar wat je in X wilt hebben....... is wa omslachtig, maar het werkt wel. Bij mij werkte het perfect!

:slight_smile: