Van Outlook naar Entourage

Hoi,

Ik ben geswitched zakelijk van windows/outlook naar mac/entrourage.

Bedrijf ondersteunt het niet maar was blauwe schermen van windows zat en gebruik al jaren prive naar tevredenheid een mac.

Nu na aantal weken entourage valt het niet mee moet ik zeggen. Groot verschil met de contacts in outlook veel meer mogelijkheden (leeg veld to copy /paste informatie makkelijker) maar ook niet mogelijk drag en drop email naar calendar of task list…

Naar Apple mail is geen optie gezien ik niet pop3 of imap wil werken maar echt onderdeel van exchange optie die niet in apple mail zit.

iemand zelfde uitdagingen gehad en suggesties…?

Marco

als je een intel mac hebt, kan je natuurlijk parallels desktop gebruiken. Dan kan je in coherence mode, dit houdt in dat je niks van windows ziet, maar gewoon in os X werkt met je oude vertrouewde outlook. De licentie voor windows moet niet zo'n probleem zijn aangezien jullie vast wel een bedrijfslicentie hebben...

bedankt voor je reactie en heb ik aan zitten denken, maar als je dan in outlook een link aanklikt start hij dan buiten het "windows" sherm in os/x de browser...?

[quote:eccc581af1="mbarkmeijer"]Naar Apple mail is geen optie gezien ik niet pop3 of imap wil werken maar echt onderdeel van exchange optie die niet in apple mail zit.[/quote:eccc581af1] Mijn bedrijf ondersteunt het helaas niet (zo ondersteunen helemaal niks, eigenlijk...), dus geen ervaring mee, maar je zou met Mail.app moeten kunnen werken icm Exchange.

Uit Mail Help:
[i:eccc581af1]Bij een Exchange-account kunt u via IMAP een verbinding tot stand brengen met de Exchange-server. Als u tekst invoert in het veld ‘Outlook Web Access-server’, wordt inhoud die niets met e-mailberichten te maken heeft, van de server gefilterd. (De aanbieder van de e-mailaccount kan u vertellen welke tekst u moet typen.) Om Exchange samen met Mail te gebruiken, moeten Exchange-beheerders de Exchange-server configureren voor IMAP-toegang. Sommige systeembeheerders duiden een Outlook Web Access-server aan als IIS-server (Internet Information Services).[/i:eccc581af1]

Is thunderbird geen optie? Ik gebruik thunderbird nu al een poos op Linux, WinXP & op Mac osX Je kan alles heel makkelijk onderling heen en weer uitwisselen. Wat wel perfect werkt bij Entourage zijn de berichten filters :wink:

MIsschien heeft je bedrijf een terminal server? Met de gratis microsoft RDP client kan je een verbinding maken met de terminal server van je werkgever en daarin outlook starten. Dan hoef je geen parallels e.d. te gebruiken. De overige programma's draai je gewoon op je mac.

Ten eerste sorry voor het verstoren van het topic, maar om hier een nieuw topic voor te openen terwijl het hier zo staat leek mij wat overbodig.

[quote:0cc6a16191=“Pivni Pes”]
Ik gebruik thunderbird nu al een poos op Linux, WinXP & op Mac osX
Je kan alles heel makkelijk onderling heen en weer uitwisselen.
[/quote:0cc6a16191]

Ik werk momenteel nog onder Windows, en m’n iMac komt deze week binnen als het goed is, kan ik dan al m’n oude e-mails e.d. vanuit mn Windows Thunderbird naar m’n iMac krijgen? Zoja hoe doe ik dit?
Bvd.

[size=9:0cc6a16191]Mocht dit te offtopic zijn, delete maar :)[/size:0cc6a16191]

[quote:c01ba4a7c7="Evil_Koekje"] [size=9:c01ba4a7c7]Mocht dit te offtopic zijn, delete maar :)[/size:c01ba4a7c7][/quote:c01ba4a7c7]

Of afsplitsen :wink:

Maar goed, dit is best wel simpel.
Je moet je profiel map kopiëren naar je profiel map op je mac.
Bij mij staat het zo:
[color=blue:c01ba4a7c7]C:Documents and SettingswmiApplication DataThunderbirdProfiles[/color:c01ba4a7c7]
Waarschijnlijk moet je nu waar [color=blue:c01ba4a7c7]wmi[/color:c01ba4a7c7]staat alleen maar vervangen voor je eigen gebruikersnaam.

In die map staat een mapje die er ongeveer zo uitziet:
[color=blue:c01ba4a7c7]ae0itzal.default[/color:c01ba4a7c7]
Het stukje [color=blue:c01ba4a7c7]ae0itzal[/color:c01ba4a7c7] is niet hetzelfde.

Als je dat mapje kopieert en in de profiles map van je mac gooit, dan moet het werken.

Succes

[quote:761024219b="Pivni Pes"][quote:761024219b="Evil_Koekje"] [size=9:761024219b]Mocht dit te offtopic zijn, delete maar :)[/size:761024219b][/quote:761024219b]

Of afsplitsen :wink:

Maar goed, dit is best wel simpel.
Je moet je profiel map kopiëren naar je profiel map op je mac.
Bij mij staat het zo:
[color=blue:761024219b]C:Documents and SettingswmiApplication DataThunderbirdProfiles[/color:761024219b]
Waarschijnlijk moet je nu waar [color=blue:761024219b]wmi[/color:761024219b]staat alleen maar vervangen voor je eigen gebruikersnaam.

In die map staat een mapje die er ongeveer zo uitziet:
[color=blue:761024219b]ae0itzal.default[/color:761024219b]
Het stukje [color=blue:761024219b]ae0itzal[/color:761024219b] is niet hetzelfde.

Als je dat mapje kopieert en in de profiles map van je mac gooit, dan moet het werken.

Succes[/quote:761024219b]

Bedankt!

[/offtopic] :slight_smile:

Hallo iemand ervaring met smtp server, heb al ruim een week een blokkade van mijn uitgaande mail in entourage. Na eerste installatie werkte alles totdat ik de update erover heen gooide. Ben nu aantal aan het kloten, maar kom er niet uit..... zelfs alle software opnieuw geinstalleerd. Wil Bril Gates gewoon niet met Mac of........ Pls. help