Van Panther naar Tiger (problemen!)

Hallo, ik ben net over gestapt van een gewone pc naar Mac. Op mijn MacMini staat OSX Pather geinstalleerd, en er is een dvd van Tiger bijgeleverd. Wanneer ik deze laat lopen, loopt m'n Mac echter vast bij het opstart scherm, of geeft hij een kernel-error... iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Met de tiger cd opstarten en tiger opnieuw installeren.

Dat is net het probleem: als ik de tiger-dvd laat lopen, loopt de Mac vast...

Stop de DVD in je Mac mini. Start er het Schijfhulpprogramma dat je in Hulpprogramma's vindt. Herstel het volume en de volumebevoegdheden.

[quote:b607b9ccb0="Oracle"]Dat is net het probleem: als ik de tiger-dvd laat lopen, loopt de Mac vast...[/quote:b607b9ccb0] Wat bedoel je met "als ik de dvd laat lopen"? Bedoel je dat je van de dvd bent opgestart?

Het probleem stelde zich wanneer ik de installatie-dvd opende in Panther en dan op "installeer Tiger" klikte... het is me nu echter gelukt door de dvd in te steken, de Mac af te sluiten en weer op te zetten... Bedankt voor de hulp!

Klinkt toch niet normaal hoor een kernel error vanwege een installatie. Moest je nog van die errors tegen komen zou ik toch even get geheugen nakijken of er zich daar geen fout voordoet.

Kernel errors zijn niet normaal met OSX dus er zal vast wel iets fout zijn hardwarematig.

Voorlopig loopt alles gesmeerd, maar ik zal er op letten. Ik ben erg tevreden over de overstap trouwens!