Ben de laatste tijd veel met filmbewerking aan de gang. Maar ik kom ook dingen tegen die met 1 simpel plaatje beginnen en moeten eindigen in iets heel anders. Op dit moment zoek ik iets of iemand die mij op weg kan helpen met het volgende:
Ik begin met een vierkant: half wit half zwart (verticale lijn)
Ik eindig met een vorm van een schaapje en zwart-witte vlekken die binnen die lijntjes moeten komen.
Tussen het begin en einde zit een redelijke tijd, ik denk zo’n 30 seconden, waarbij er tussen door allerlei willekeurige overgangen in zwart witte vlekken kunnen/mogen zitten.
[quote:3ab10b1147="sypie"]Ik begin met een vierkant: half wit half zwart (verticale lijn)
Ik eindig met een vorm van een schaapje en zwart-witte vlekken die binnen die lijntjes moeten komen.
[/quote:3ab10b1147]
Dus als ik het goed begrijp heb je een viekant op je scherm die verticaal gehalveerd is met aan 1 kant wit en de ander zwart?
ok, maar dat schaap wordt me niet zo snel duidelijk.
maar je zoekt dan iets om te animeren? of losse plaatjes?
toch eerst even wat duidelijker uit leggen wat nou de bedoeling is
Het vierkant is inderdad wat je omschrijft. Daar begint het mee. plaatje
Er moet iets random gerendered worden (pratroon, effecten maakt niet uit)
Het zwart witte vlak moet uit eindelijk in een figuur komen zoals hier ongeveer plaatje (alleen dan zonder text)
Zodat aan het einde een zwart-wit gevlekt schaap overblijft. Volgens mij moet het te doen zijn, maar ik zou niet weten waarmee…Plus dat ik er nog niet heel erg in thuis ben…
aaaaah dus je krijgt een witte silhouet van danhet schaap, in een donker vierkant?
maar je zou hiervoor flash kunnen gebruiken, die morpht de contouren als het ware.
[img:18653bca93]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12540[/img:18653bca93]
zoiets?
Ik zal je sterker vertellen: ik zou helemaal niet weten hoe zoiets gemaakt moet worden.
Het is een beginnetje, de tijd + overgangen/effecten tussen vierkant en schaap zullen namelijk veel langer moeten duren.
Het zou van een zw/wit vierkant → een zw/wit draaikolk → rondvliegende druppels → vlekken → gevlekt schaapje als eindresultaat. Het idee van deze morphing is trouwens wel geschikt voor andere dingen die ik ook voor dit project nodig heb. Alleen die zijn naar mijn idee simpeler (makkelijk te zeggen door iemand die er NIETS vanaf weet…)
Ik zou net Shake gaan gebruiken maar de niet officiele versie was toch niet helemaal goed. Moet ik maar op zoek naar een andere oplossing. Als Flash dit alles kan doen dan moet ik me daar maar eens in gaan storten…
[quote:d5c2ff9652="Djmichel"]Dat morphen is wel erg vet... k ben vrij goed thuis in flash... maar dit kunstje kende ik nog niet.. k ben benieuwd naar hoe je dat gedaan hebt...[/quote:d5c2ff9652]
Dus gewoon een vierkant maken in flash... vervolgens een tween maken en aan het einde van de tijdlijn van dat vierkantje een schaap gemaakt hebben... en dan doet de tween de rest... of zit ik er naast? Klinkt makkelijker gezegt dan gedaan... ;) Zou dat dan ook werken met wat meer complexe figuren zoals een bal naar een draaitafel? :P
Dat van die bal -> draaitafel idee dat is eigenlijk ook wat ik bedoel. En dat dan tussen het zw/w vierkant en het schaapje in. Ik zal nog even nakijken hoe lang het hele gebeuren zou moeten gaan duren... ( en ik moet weten of flash in een keynote /powerpoint(for mac) kan...
je kan met flash zelfs een powerpoint achtige presetatie maken.
de interface van flash is dan veranderd naar een soort powerpoint slider interface.
als je dr mee bezig bent went het wel snel en heb je al snel door hoe het in elkaar zit.
Zo ik heb flash geinstalleerd, maar dan...dan komt er voor mij iets compleet nieuws om de hoek zetten. Het eerste zwart-witte vierkant gaat nog lukken. Een schaapje onvoegen/tekenen ook nog wel...
Maar alles waar ook maar enig stukje code of iets dergelijks voor nodig is is voor mij abra-cadabra…
Is er misschien iemand die mij of hierbij kan helpen of waar ik een avond(of meerdere) bij langs kan komen om er wat van op te steken om het door mij gewenste eindresultaat te behalen?
In 4 weken kan veel, maar ik geloof niet dat ik nou zo 1-2-3 flash in de vingers heb. Laat staan dat ik uberhaupt enige code kan programmeren…Beetje HTML gaat dan nog.