Van videorecorder naar Mac: scartprobleem

Via (eerder genoemde) Dazzle Hollywood DV Bridge kan ik mijn analoge signaal omzetten naar digitaal.

Met mijn analoge videocamera werkt dat perfect.

Maar met mijn videorecorder (VHS bandje afspelen) werkt dat minder goed, want… heeft geen video en audio uitgang (er moeten tulpstekkers of S-video in de Dazzle).

Nou zitten er wel twee scart aansluitingen op de videorecorder.

Kan ik daar nou gewoon een Scart adapter (kastje met aan de ene kant scart-aansluiting en aan de andere kant tulp stekkers of s-video voor video/audio) op aansluiten en de switch van die adapter op OUT zetten zodat het signaal van de VHS via de scart-uitgang door de scart-adapter via tulp kabels de Dazzle in gaan? (volgt IEMAND het nog, hehe)?

Zodat ik toch via iMovie kan grabben en mijn opgenomen televisiebeelden mijn Maccie inkrijg?

Ja hoor, dat moet lukken!

Lang verhaal, kort maar krachtig antwoord: thanks, kan ik tenminste wat mee!

[quote:d160294300="WilcMan"]Kan ik daar nou gewoon een Scart adapter (kastje met aan de ene kant scart-aansluiting en aan de andere kant tulp stekkers of s-video voor video/audio) op aansluiten en de switch van die adapter op OUT zetten zodat het signaal van de VHS via de scart-uitgang door de scart-adapter via tulp kabels de Dazzle in gaan? (volgt IEMAND het nog, hehe)?[/quote:d160294300]

Ja, maar bij sommige VHS-recorders kunnen de scartaansluitingen verschillend zijn. Doet de één het niet probeer dan de ander.
Een s-video kabel transporteert overigens geen audio, daar heb je nog gewoon een audiokabeltje voor nodig, of je laat de gele stekkertjes van je driepolige kabel loshangen als je s-video gebruikt.
S-video, ook wel Y/C genoemd, verdient overigens altijd de voorkeur boven composite.

Tja, hoe moeilijk wil je het maken ;-)

Wilde het ook inderdaad simpel houden, bovendien is de kwaliteit van opgenomen tv-beelden toch niet super, dus daar zal ik weinig van merken als ik S-video zou gebruiken.

Ik heb wel een scartblokje liggen met aan de andere kant één tulp voor video en één tulp voor audio, maar die tulpen zijn ingang en geen uitgang (tenminste, dat staat er met koeieletters op)…
De andere kant van dat blokje (de scartaansluiting dus) mist ook een aantal pinnetjes van de 20 die er zouden moeten zijn. Waarschijnlijk is dit dus een scartadapter die dus alleen maar signaal kan laten gaan naar de videorecorder toe en niet uit de videorecorder naar een ander apparaat.

klopt, je hebt van die scart convertors met een in/uit gang waarbij je 1x tulp geel (video) en 2 tulpjes (rood / wit - audio) hebt. En die schakel je dan naar keuze in of uit. Overigens heeft die ook niet alle pennetjes bezet, geloof ik.

En die ga ik dan morgen effe eentje scoren bij de computerboer om de hoek :wink:

Beste Wildcman,

Ik heb alle verhalen gelezen en ze kloppen allemaal.

Nog een tip van mij; koop een converter die je kunt schakelen tussen in- als output, dan kun je de bewerkte films ook weer terug zetten op je videorecorder.
En de prijs is nagenoeg gelijk
Het is een zwart blokje met aan de ene kant scart en aan de andere kant S-VHS en Tulp aansluitingen, bovenop het blokje zit een schakelaar.

Succes

peppie

[img:bdc726265f]http://www.mycom.nl/f2/images/products/24539mcl.jpg[/img:bdc726265f]

Deze dus!
???

Ja helemaal goed.

Ik werk er al geruime tijd mee tot alle tevredenheid.

Peppie

En werken! Supertjes!