Vanaf CD opstarten lukt niet

Het lukt mij niet om vanaf CD op te starten, dit levert ook het probleem op met de Norton CD denk ik. Ik heb een instalatie CD gebrobeerd en dan de C toets ingedrukt houden, uiteindelijk start ie nog steeds niet op vanaf CD. Waeer zou dit aan kunnen liggen?

gebruik je een toetsenbord aangesloten via een usb hub???

[quote:13c2727b2a="leon dijkstra"]Het lukt mij niet om vanaf CD op te starten, dit levert ook het probleem op met de Norton CD denk ik. Ik heb een instalatie CD gebrobeerd en dan de C toets ingedrukt houden, uiteindelijk start ie nog steeds niet op vanaf CD. Waeer zou dit aan kunnen liggen?[/quote:13c2727b2a]

Wellicht een (miniscule) beschadiging van de CD’s? Of stof.

Het niet opstarten gebeurt bij meerder CD's!

En inderdaad het toetsenbord gaat via USB.

[mod:711a854c5e="Colpolyp"]Verplaatst naar hardware[/mod:711a854c5e]

[quote:80135d143f="leon dijkstra"]Het niet opstarten gebeurt bij meerder CD's!

En inderdaad het toetsenbord gaat via USB.[/quote:80135d143f]

Dan werkt je toetsenbord niet als je opstart.
Als het goed is start jij je mac ook vanaf de kast en niet vanaf je toetsenbord.
Je toetsenbord krijgt pas stroom als je mac aangaat…

Als je van cd wilt starten moet je dat van te voren aangeven bij opstartschijf.
Stop de cd er in als je mac aanstaat => opstartschijf kiezen…
en dan herstarten,

Vergeet niet als je dan opgestart bent met norton omdat zelfde weer te doen als je weer met je HD wilt opstarten…
anders startie NIET meer op… ja , als je er weer een cd instopt of met alt opstart!!!

[quote:45cf85ac43="Steve Brooklyn"][quote:45cf85ac43="leon dijkstra"]Het niet opstarten gebeurt bij meerder CD's!

En inderdaad het toetsenbord gaat via USB.[/quote:45cf85ac43]
Vergeet niet als je dan opgestart bent met norton omdat zelfde weer te doen als je weer met je HD wilt opstarten…
anders startie NIET meer op… ja , als je er weer een cd instopt of met alt opstart!!![/quote:45cf85ac43]
Ehhh, die Norton CD kan er toch niet uit als je daarvan opgestart bent? Als je je opstartschijf niet op HD terugzet, dan start ie gewoon weer van CD op. Als er geen CD inzit en de opstartschijf is niet gekozen, dan zoekt ie net zolang totdat ie wat gevonden heeft.

die hoeft er toch ook niet uit?

Je moet alleen als je norton hebt gebruikt.
En nog steeds ben opgestart van de norton cd, in je systeem voorkeuren je opstart schijf HD kiezen… anders blijftie natuurlijk van CD opstarten.

En dat is niet de bedoeling…