Vanaf t610 via Bluetooth naar Mac

Ik heb sinds vanmorgen een t610. Werkt allemaal perfect met iSync enzo, maar nu is er één probleem, waarvan ik de oplossing niet heb kunnen vinden op het forum:

Ik kan geen bestanden (thema’s, foto’s e.d.) vanaf mijn telefoon via bluetooth naar mijn mac sturen! De menuoptie ‘via bluetooth’ is grijs (niet beschikbaar), en als ik er dan toch op klik staat er ‘menu niet beschikbaar’, in het engels ‘currently not available’.

Mijn bluetooth instellingen zijn zover ik weet helemaal in orde, want de rest werkt wel. Ik kan wel bladeren door mijn telefoon, en iSync werkt dus ook goed. Ik gebruik 10.2.8, en ik heb een MSI bluetooth dongle.

Wie kan mij helpen? Bij voorbaat vriendelijk bedankt daarvoor!

Stomme vraag misschien, maar heb je je mac al gepared met je t610? Dus heeft hij beschikbare apparaten erin staan, anders blijft hij grijs staan. Ik weet dus niet of het uitmaakt met isync of niet. Je kunt een apparaat toevoegen via verbinden_bluetooth_mijn apparaten_nieuw apparaat.

Kijk anders eventjes in het andere forum wat hier ook reeds over loopt.

[quote:2d780e82f9="Ganymedus"]Stomme vraag misschien, maar heb je je mac al gepared met je t610? Dus heeft hij beschikbare apparaten erin staan, anders blijft hij grijs staan. Ik weet dus niet of het uitmaakt met isync of niet. Je kunt een apparaat toevoegen via verbinden_bluetooth_mijn apparaten_nieuw apparaat.

Kijk anders eventjes in het andere forum wat hier ook reeds over loopt.[/quote:2d780e82f9]

Ja, hij is ‘gepared’. Bij systeemvoorkeuren op de Mac is er een koppeling, en op de t610 staat mijn iMac onder ‘mijn apparaten’. Als ik vervolgens die selecteer, krijg ik weer een menu waarin o.a. staat ‘servicelijst’. Als ik die vervolgens weer selecteer staat er: ‘synchronisatie’ en ‘Objecten pushen’. Ik weet niet precies wat ze met dat laatste bedoelen, maar volgens mij toch dat je dingen kunt versturen vanaf je telefoon. Maar dat lukt dus niet. Ik heb heel het forum tevergeeft afgezocht naar een oplossing voor dit probleem. Echter, het probleem lijkt niet bekend…

Nog iets:

Op de t610 staat er in het menu ‘bluetooth > opties > telefoonservices’ ook ‘bestandsoverdracht’. Maar die staat dus niet in de servicelijst van mijn Mac!

Is dit normaal? Of is dit wellicht de oorzaak van mijn probleem?

Probleem opgelost!

Ik had de t610 eerst gekoppeld via de iMac, met het programma ‘bluetooth configuratie-assistent’.

Ik heb toen de koppelingen wederzijds gewist, en heb de apparaten opnieuw gekoppeld, maar nu vanaf de telefoon. Nu werkt alles wel. :slight_smile:

Bedankt voor de reactie Ganymedus!

okay gefeliciteerd. dus deze thread kan een slote krijgen?

Wat mij betreft wel.