Vanuit Imovie 4 naar Idvd 4

Hoi Ik heb zojuist een lange film afgerond, maar daarbij ondervond ik veel problemen om vanuit Imovie via de knop "maak IDvD project aan" op de juiste manier in IDVD terecht te komen. De eerste paar keer bleek de film niet aanwezig toen IDVD niet was opgestart.... uiteindelijk heb ik de film daarom maar geimporteerd vanaf de externe HD locatie.... Hoe krijg ik IDVD in Imovie weer werkend? Ik heb de locatie van de film al toegevoegd in de voorkeuren. Ik vind IDVD4 trouwens zowiezo onacceptabel traag terwijl ik een G4 met 800 Mhz heb....Heeft iemand een tip voor een programma dat sneller werkt en net zulke mooie menu formats heeft?

Het probleem is jou Macintosh, het is te traag voor iDVD4. :( Ik heb zelf een Power Mac met 1GB RAM en 2x 1Ghz... en het duurt ook lang :(

Er is geen ander programma die zulke prachtige menu’s kan maken. :frowning:

Eindelijk is mijn bericht heel treurig :stuck_out_tongue:

Star je niet vast op die "zogezegde" simpele funktie vanuit iMovie. Doe gewoon het omgekeerde: importeer je film vanuit idvd. Zorg er wel voor dat je in iMovie je chapters aanmaakt en die ook als dusdanig opslaat voor je iMovie al dan niet sluit. Je kan ze dan aanschouwen in idvd nadat je je project importeerde. Heb ook een G4 800 Mghz, dus probeer het zomaar eens zou ik zeggen... :wink:

Ik had ook dergelijke problemen op mijn dual 1.25Ghz G4. Mijn eerste iMovie4 project was liefst 17.8Gb groot en via de knop 'create iDVD project' gebeurde toen niks.

Heb toen de aparte chapters als QT Full DV Quality geexporteerd en deze een voor een naar iDVD4 gesleept. Dit werkt. (via Share en ‘share only selected clips’ ook aanvinken)

Echter een nadeel: je kunt slechts 1 hoofdstuk laten afspelen waarna je automatisch teruggaat naar het hoofdmenu. De film speelt dus niet door naar het volgende hoofdstuk. Ik heb nog geen oplossing gevonden, het is volgens mij ook geen kwestie van een of andere voorkeursinstelling.

groetjes,

Huub