vanzelf aanfloepen van programma's

Het lettertekenpalet floept telkens vanzelf aan. Het zou zo kunnen zijn dat er iets niet goed is aan het toetsenbord. Misschien is een van de toetsen niet in orde. Weet iemand welke toetscombinatie het lettertekenpalet aanzet.

Misschien is het wel iets heel anders. Maar dat hoor of zie ik dan wel.

BVD

Ik ken daarvoor geen toetsencombinatie, dus het zal wel iets anders zijn. Misschien even het lettertekenpallet uit- en weer aanvinken. Of de betreffende voorkeuren weggooien.

Dat was nog een heel karwei, die voorkeuren weggooien. Allereerst omdat die voorkeur natuurlijk de engelse naam draagt en het (voor mij) dan dus niet direct herkent wordt. Daarna was het weggooien op zich nog een heel probleem omdat het ding (is het een programmaatje?) alweer verscheen voordat ik kon herstarten na het weggooien waardoor alweer een nieuwe voorkeur gemaakt was met dezelfde fout. Vreemd maar het is uiteindelijk gelukt.

dank.

[quote:d7e5a9eb6b="tonie"]Dat was nog een heel karwei, die voorkeuren weggooien. Allereerst omdat die voorkeur natuurlijk de engelse naam draagt en het (voor mij) dan dus niet direct herkent wordt. Daarna was het weggooien op zich nog een heel probleem omdat het ding (is het een programmaatje?) alweer verscheen voordat ik kon herstarten na het weggooien waardoor alweer een nieuwe voorkeur gemaakt was met dezelfde fout. Vreemd maar het is uiteindelijk gelukt.

dank.[/quote:d7e5a9eb6b]

En most annoying of all:
bij de eerstvolgende “Repair Permissions / Herstel Bevoegdheden”
is alles weer gereset en zit je weer met dezelfde toetscombi’s…

:expressionless:

als je 10.2 gebruikt kom je daar niet vanaf. Het is een bekenden bug in Jaguar dat je lettertekenpalet steeds terugkomt. Of gebruik je 10.3?

ah! wist niet dat het verholpen was in 10.3, ik zit wel op 10.3 maar probeer(de) zo min mogelijk repair permissions te doen ivm dit probleem.. en was me eigenlijk nog niet eens opgevallen dat het al verholpen was.

8)

Ik werk in 10.3

Ik werk imet 10.4.4 en heb het zelfde probleem. Het venster 'lettertekenpalet' opent en sluit weer direct met het openen van elke applicatie- of instellingwisseling

Het herstellen van de volumebevoegdheden, eerder genoemd, levert niet het gewenste resultaat.

Welke voorkeuren moeten weggooid worden?

goh zeg, dit was een jaar en twee maanden geleden. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet meer echt weet. Volgens mij was mijn toetsenbord kapot. En daarom klikte dit programma steeds aan.

Dat maakt wel weer duidelijk dat het niet alleen voor anderen maar ook voor mezelf handig is om toch de oplossing er nog bij te zetten. Het spijt me. Ik zal het eens proberen te herinneren. dan zet ik het hier alsnog neer.

Antonie

Ik weet wel dat je via info van het programma de engelse naam van de applicatie kan zien. Dan is het zoeken naar de .plist zo gedaan. Ik kan nu even niet kijken want ik werk op een intel met BIOS.

Heb ik ook gehad en nee, het ligt niet aan het toetsenbord. Ik kreeg die problemen nadat ik de optie 'toon lettertekenpallet' aan had gezet in de 'landinstellingen' in het controlepaneel. En nu ik deze gegevens opzoek komt het pallet wéér naar voren als ik van app switch....

Dus deze optie UIT zetten en alles zou moeten werken. Vreemd dat deze optie problemen geeft. Ik ga dit eens even uitzoeken. Stay tuned…