vast intern ip-adres met ADSL MXstream - hoe krijg ik het voor elkaar??

hey, Ik heb een netwerkje van 3 macs, op mijn gehackte Alcatel ADSL ethernet modem aangesloten (via een hub)

een G4 een iBook en een eMac, hoe kan ik de netwerk instellingen van de modem dusdanig aanpassen dat ik op iedere computer een vast (intern) ip adres heb, en niet dat de mac die het eerst opgestart 10.0.0.1 krijgt en de andere 10.0.0.2 en 10.0.0.3 |(in die volgorde)

ik heb nu de ADSL modem (na de hack ook een router) ingesteld op DHCP (met bereik: 10.0.0.1 t/m 10.0.0.3) maar ik weet niet of dit het handigst is!!

ik wil dit namelijk in verband met aliassen van HD's die ik via het netwerk wil mounten maar dan moet het ipadres met de alias overeenkomen, en dat gaat niet altijd goed!!

groeten HS-L

ik hoop dat iemand een oplossing heeft…

Dat hebben wij ook gedaan: In Netwerkvoorkeuren (in systeem voorkeuren) Moet je hem onder tcp/ip op handmatig zetten. Dan kun je bij ipadres je eigen ip nummer opgeven . (het is handig om de ipnummers van je andere mac's ook in /var/hosts te zetten)

dat heb ik ook geprobeerd, maar dan werkt internet helemaal niet.. heb gewoon precies dezelfde router adres en subnet mask  ingevuld, (maar moet ik dan ook in mijn router DHCP uitzetten??)

HS-L

hey het is al gelukt, ik moest mijn DNS servers ook invoeren in network Prefpane (iets wat ik normaal nooit doe!!

en nu doet het ut!!