Vast ipnummer adsl xs4all veranderd spontaan

Situatie :

ADSL via xs4all, vast ipnummer en een thompson 510.

Sinds vanavond krijgt mijn modem spontaan een ipadres (213.218.65.19) en die komt uit
een range van enertel / energis ?!! (zou kunnen omdat xs4all een uplink heeft via enertel?)
Sterker nog als ik naar mijn router telnet (10.0.0.138) kom ik op een speedtouch terecht en kan uiteraard niet inloggen. Als ik mijn 510 reset dan krijg ik mijn oude ipnummer weer (vast) en gaat het een uurtje ofzo goed.

Ik word de laatste tijd erg moe van het hele xs4all/kpn verhaal de meest vage disconnects en helpdesk antwoorden. Terwijl ik altijd (een jaar of wat) erg te spreken was.
Maar dit spant toch wel de kroon, en uiteraard geen 24x7 helpdesk.

Wie oh wie…

Inderdaad. ik heb ook xs4all en in principe prima over te spreken.

aantal keer per jaar soms vreemd. blijft dan hangen.

wat je kan doen is de modem eens 10 a 15 minuten uit te zetten en daarna weer aan.
wel de stroom er dus af.

ik heb modem via router en dat werkt dan altijd.

volgens mij is het altijd een dynamisch adres dat wordt gegenereerd. in je eigen comp heb je echter vast adres

mijn modem = router :)

heeft mijn mac niets mee van doen… ding zet zelf pppoa op :slight_smile:
is altijd prima gegaan en nu ineens niet meer…

[quote:eee0f7c7f5="ronald"] volgens mij is het altijd een dynamisch adres dat wordt gegenereerd. in je eigen comp heb je echter vast adres[/quote:eee0f7c7f5]

nee, als je ADSL hebt bij XS4ALL heb je een vast i.p. adres.
je kunt er zelfs een naam aan verbinden in het servicecentre onder “hostnaam”

maar het is wel een vreemd verhaal. Bedoel je, dat als je probeert met je router te verbinden via een browser of telnet dat je dan in een router terechtkomt die niet van jou is ???
en heb je al eens een traceroute gedaan ?

Ik heb een hostname :) Laten we zeggen dat ik redelijk op de hoogte ben van netwerken en andere zaken ;)

Dit is echt te bizar voor woorden allemaal, ik zit nu te wachten tot ik weer “dat andere” ip krijg en
zal idd eens een traceroutje doen, via een enertel netwerk pffffffff echt vaag.

En ja ik kom op een alcatel (ik heb een thompson 510) uit van iemand anders.
Compleet andere prompt :smiley:

moet je voor de gein eens googlen op: evisp-cache-03.ops.asmr-02.energis-idc.net.

zo dan.... crispy....

gaat ergens serieus fout :slight_smile:

Overigens blijft mijn iptje netjes hetzelfde nu :) Men zal wel "onderhoud" gehad hebben, of iemand zonder bril een patchrack hebben laten bewerken :)

die proxydoos is kaas ook trouwens…

Hmm, ik had dat laatst dus ook, maar ik weet er niet zo heel veel van... (niet cynisch)

Plotseling had ik geen verbinding meer met mijn modem/ router (vigor 2200e) en ik kreeg een melding dat " an aplication has changed your network settings" o.i.d. , ik weet het niet precies meer.

ik heb enige tijd geleden iets gedaan met die bittorrent om 911etc op te halen en vermoed dat het daar iets mee te maken heeft ?

Wat is dat met evisp-cache etc. ?
Daar begrijp ik niets van…

Ik heb zowaar een hele nacht al mijn "eigen" ip :) denk dat het dus wel opgelost is, ik wacht het antwoord op mijn email naar de helpdesk glimlachend tegemoet :)

En dat elvis.cache? Ik kreeg een ipnummer wat toebehoorde aan een proxyserver bij enertel/energis:)