Vaste prijs voor breedband in Belgie verdwijnt

Telenet en skynet gaan het op een andere boeg gooien. Geen vaste prijs per maand meer voor breedband. Teveel verkeer door kazaafanaten en gamers ondermijnt de snelheid van de netwerken. Door prijzen per minuut aanrekenen zouden ze dit probleem zeker kunnen aanpakken.

bron : Metro

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH :x :x :x :x

kan iemand me wakker maken uit deze nachtmerrie? :cry:

zeg wel,

Ik ben speciaal overgeschakeld naar Telenet of andere om onbeperkt en NIET per minuut te surfen en nu zouden dat afschaffen! :x

Hopelijk komt da er nie door.

Te koop mac G4.... indien dit waar zou zijn. Een ware ramp. Kunnen ze dit doen bij de mensen die al een abonnement hebben???

jongens ik ga slecht slapen

Dit mag er gewoon niet doorkomen ! Dit zou ons weer een paar jaar achter stellen tov de rest van de wereld.

1 april?

waar heb je dat gelezen? check de datum plz

[offtopic]Sinds wanneer staan wij achter?[/offtopic]

vandaag in de Metro de krant van 12 mei

Dan wordt het nog eens ttijd om onze goede oude nylonkous over onze kop te trekken en een lekkere riot ontketenen denk ik.

Damnit, juist als het goed gaat moeten ze de boel bederven.

hoe doe je dat trouwens? Je computer aanzetten en zorgen dat ie bespaart op internet? :mrgreen:

[quote:bf4e6a88eb="MacAttack"]Teveel verkeer door kazaafanaten en gamers ondermijnt de snelheid van de netwerken. Door prijzen per minuut aanrekenen zouden ze dit probleem zeker kunnen aanpakken.[/quote:bf4e6a88eb]

Lekkere regeling zeg! Moet toch zeker ook anders kunnen. Een kennis van mij zit in België op het netwerk van Pandora en die schijnt bij een overschrijding van een bepaalde limiet (geen idee hoeveel) gewoon voor de rest van de maand te worden “geknepen” tot een 56k verbinding. Verder geen extra kosten of maatregelen, alleen even verplicht wat langzamer aan.

Lijkt me een veel betere oplossing…

Pandora is Telenet maar die limiet blijkt niet voldoende. volgens mij is het gewoon een drogreden om gemakkelijk veel centen binnen te halen. Tja bijna iedereen heeft nu breedband

Waarom niet gewoon een limiet? Waarom zou dat niet werken?

In Nederland is het toch ook dat voor veel abonnementen een datalimiet geldt. Al die recent geintroduceerde lite abonnementen hebben vaak een datalimiet van 750 Mb of 1 Gb. Ga je daar overheen per maand dan betaal je bij. Wil je geen datalimiet dan neem je een duur(der) abonnement. Bij mijn vorige (kabel)provider Kabelfoon is dat ook zo.

Kortom,

wat is de infrastructuur in Nederland weer lekker achterhaald :frowning: .

En we moesten nog wel een kenniseconomie krijgen :wink:

Voor alle duidelijkheid we hebben allang die data limiet. Die data limiet houdt mensen blijkbaar niet tegen van elka maand hun volledige 10 gb te gebruiken en dat is wat onze providers niet zint. Een extra Gig kost je één euro en de meeste mensen maken er ook op die manier gebruik van. Telemeter dagelijks in't oog houden en op tijd blokken bijbestellen.

Dit brengt wel wat meer geld in het laatje maar geen sneller netwerk.

BVB je woont in een studentenbuurt, met 150 studenten op breedband en jij woont daar middenin, daar zal het netwerk logisherwijze trager zijn omdat die constant met kazaa en gamen bezig zijn. Als je dan ook nog eens bekijkt dat belgie een drukbevolkt klein land is dan ben je natuurlijk snel verzadigd.

Voor de nederlanders die denken dat het over een oud model gaat : Belgie was één van de eerste landen die breedband konden aanbieden. Vermits ons land helemaal al bekabeld was voor de komst van de providers. Belgie was zelfs een test case en ik vrees dat het hier weer om een test case gaat. :mrgreen:

In Nederland hebben we waarschijnlijk meer concurrentie. Want hier hebben we in vrijwel alle steden en tegenwoordig ook veel dorpen kabel en ADSL.

En beide (voor ADSL vooral) word door verschillende partijen geleverd. ADSL is natuurlijk momenteel afhankelijk van KPN, maar ook BBNet en Tiscally is bezig om ook alles zelf te kunnen regelen zonder KPN.

Voordeel van ADSL is dat je niet afhankelijk bent van de straat of buurt waar je in woond. Voordeel van Kabel is dat het stukke goedkoper is en als je in de goede buurt woond zelfs sneller kan internetten.

Wij hebben alleen een data limiet op ADSL Lite (het goedkoopste pakket wat er te krijgen is). Voor de rest kan je zoveel dataverkeer pompen als je wilt!! :slight_smile: Fair use.

kleine rechtzetting, ik heb de krant van gisteren hier voor mij er wordt niet gesproken van het aanrekenen per minuut maar per gebruik, dus dat kan ook volume zijn.

Wat hebben jullie in NL geen download limiet? :x :x :x

We hebben inderdaad een tekort aan concurrentie in belgie

[quote:43f6bf7751="MacAttack"]Wat hebben jullie in NL geen download limiet? :x :x :x[/quote:43f6bf7751]

We hebben meestal een “fair use” policy. Dat komt in de praktijk neer op “we gaan pas zeuren als ons netwerk het niet bij kan benen”. :stuck_out_tongue:

Ik ken persoonlijk maar één persoon die ooit is aangesproken door zijn provider omdat hij geen “fair use” gebruik zou maken van zijn verbinding, maar hij deed dan ook PERMANENT films downloaden uit nieuwsgroepen e.d. Echt continu, dag en nacht, 7 dagen per week aan een stuk door VCD bestanden binnenslepen en tussendoor steeds als een gek zaken op DVD bakken omdat anders zijn 120 GB harddisk weer vol zou lopen… DAT was wel even een moment voor de provider om te mopperen, maar volgens mij doen ze hier verder niet zo moeilijk in Nederland hoor…

Ik zelf heb Tisvali ADSL Lite en daar zit ook geen data-limiet op. enkel 'Fair Use'

Goed dat we dat weer weten dan kunnen we dat voor de voeten van onze providers smijten.

“Als die zuinigaards in nederland al kwistig omgaan met hun data verkeer dan kan dat hier ook” :stuck_out_tongue:

Kdenk niet dat het er ooit van zal komen om terug te gaan naar per minuut( of uur) te belasten. Kdenk eerder dat er een stap zal komen in de richting van het gaan betalen van de data die je verstuurd/ontvangen hebt. Daarmee heb je die kazaa-boeren direct van hun weide denk ik.

Kdenk ook wel de eerlijkste methode.

Ofwel zie ik het ook wel gebeuren dat de limieten verdwijnen en dat ze gewoon de mensen die overdrijven op smallband zetten.

:finderoud: