Vastgelopen IBook 3G Clamshell

Heb vanmiddag m'n IBook 3G Clamshell opgehaald maar heb nu al een probleempje. Maar hij is vastgelopen. Ik had m'n cd-rom van Casema er in gedaan om internet te instaleren maar toen liep m'n hele systeem vast. Kan nu dus geen kant meer op! OS 9.3 zit er volgens mij op. Hoe krijg ik hem weer aan de praat? Ik heb al :apple: -alt-esc gedaan maar dat werkte niet. Alvast bedankt!

Wat zegt Casema ervan? Opstarten vanaf een bootable OS9 CD al geprobeerd?

edit: Hier staat dus wat meer hoe en wat er nou gebeurde. Maar we zijn meestal niet zo helderziend, suzie.

Rechts bovenin bij het scherm zit een Reset knopje, deze kan je met een veiligheids-speld indrukken.

[img:d94bbf7fb1]http://img469.imageshack.us/img469/1442/1444912hz.gif[/img:d94bbf7fb1]

Verder heb ik slechte ervaringen met casema install cd’s.
Wil je een usb-modem installeren, ethernet modem of gewoon een inbel verbinding?

Gewoon een inbel verbinding wilde ik installeren. In iedergeval bedankt voor de tip, hij doet het ondertussen weer. Vanavond maar eens kijken of hij nu wel de cd-rom van Casema pakt.

Ik zou oppassen met die bijgeleverde cdroms van internet providers. heb al meerdere keren meegemaakt dat daardoor een verse installatie noodzakelijk was. Misschien beter om een handmatige connectie in te stellen. Dan weet je wat er gebeurd.

Voorheen op windows was het een ramp als een gebruiker weer es een cd van een internet provider had geinstalleerd op z’n laptop van de zaak. Bij elk tankstation kreeg je ongeveer een gratis cd die ALLES vernagelde.

[quote:886d201568="Justinb81"]Rechts bovenin bij het scherm zit een Reset knopje, deze kan je met een veiligheids-speld indrukken.

[img:886d201568]http://img469.imageshack.us/img469/1442/1444912hz.gif[/img:886d201568]

Verder heb ik slechte ervaringen met casema install cd’s.
Wil je een usb-modem installeren, ethernet modem of gewoon een inbel verbinding?[/quote:886d201568]

[b:886d201568]Tip 2:[/b:886d201568]

En werkt dit ook niet, dan kan je nog de adapter loskoppelen en de accu eruit halen. Even een minuutje wachten (om de HD uit te laten spinnen) en de accu er weer inzetten. Dan opnieuw starten. Maar hiervan moet je geen gewoonte maken.

Weet iemand of de iBook G3 ook aan de praat te krijgen is als de accu geheel dood is, maar wel de adapter aangesloten. Ik krijg de iBook G3 niet meer opgestart (in OS X 10.3). Ik heb het geprobeert met de accu eruit, maar dat werkt ook niet. Of moet er perce een minimaal werkende accu aan boord zijn.

Iemand ervaringen?

Grtn, (M)

[quote:d5f063519d="marceljanssen"]Weet iemand of de iBook G3 ook aan de praat te krijgen is als de accu geheel dood is, maar wel de adapter aangesloten. Ik krijg de iBook G3 niet meer opgestart (in OS X 10.3). Ik heb het geprobeert met de accu eruit, maar dat werkt ook niet. Of moet er perce een minimaal werkende accu aan boord zijn.

Iemand ervaringen?

Grtn, (M)[/quote:d5f063519d]

Hij zou het gewoon moeten doen, mijn accu is ook dood. Maar de iBook blijft het doen op de adapter.
Met of zonder defecte accu.

Idd, zonder een accu erin doen alle portables het ook. (De enige die het niet doet zonder accu is de mac/portable en dat is een halve ......book ;-). Dus ligt het ergens anders aan vrees ik. Er zit een switch op je moederbord die ervoor zorgt dat je iBook schakelt tussen de stroomvoorzienning van je batterij en je lichtnetadapter. Als deze kapot is krijgt je iBook geen voeding. Dit onderdeel is overigens via internet wel te vinden.

Toch maar weer eens geprobeerd de iBook aan de praat te krijgen. Helaas...

Het enige dat hij doet is om de 7 seconden een kleine groen kleurige licht puls geven daar waar de lichtnet adapter stekker de iBook ingaat. Zowel met als zonder accu.

De iBook reageert niet op het reset knopje en uiteraard de aan knop. Ook niet een combinatie van beide gelijk ingedrukt gehouden.

Weet iemand wat die licht puls betekend?

Alvast bedankt, (M)

Mogelijk dat een service manual je wijzer maakt: [url]http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html[/url]

Groen continu betekent dat ie opgeladen is. Oranje betekent dat ie aan het laden is. Dit zijn de twee enige goede standen. Knipperen betekent dat er dus iets kapot is wat met netvoeding en of laden te maken heeft. Ik vermoed dat je DC-inboard op je moederbord kapot is.

Niks installen met cassema of andere troep. Gewoon je internetassistent goed invullen en je extensies "internet" en indien nodig ook de gegevens voor je mail in Netscape 7 goed invullen en hoppa. Mijn ervaring mijn dat soort bemoeienis van "derden" is nog nooit goed geweest.