ik heb toch maar een magic mouse aangeschaft omdat mijn voorgaande het heeft begeven…
Nu heb ik deze een tijdje in gebruik. maar ligt deze niet lekker in de hand (ik heb nogal grote handen). na al 10 minuutjes een beetje rondklikken en doen krijg ik zelfs erge last van de pols. nu mijn vraag
Hoe houden jullie je magic mouse vast??
Zoals jullie zien rust mijn hand op het bureau en rusten mijn vingers over de muis… leg ik de muis in mijn palm dan vallen mijn vingers over de muis heen en kan je lastig klikken en niet scrollen…
Ik ben al een tijdje overgestapt op de trackpad en dat werkt voor mij heel plezierig, wel ff wennen vooraleer je al de handelingen met de trackpad door hebt maar daarna is het een genot om ermee te werken vindt ik.
Ik houd de zijkanten van de muis tussen m’n duim en pink vast, met die vingers rustend op het tafelblad; de andere drie vingers liggen op de muis, grofweg 1 tot 1,5 cm van de rand (aan de kant waar géén staat) vandaan. Klikken en vegen met twee vingers geeft dan geen enkele moeite; om te scrollen til ik m’n hele hand een klein beetje op, behalve m’n middelvinger, waarmee ik het scrollen dan bedien.
Ik sluit mij aan bij Jakko, behalve dan dat er bij mij meestal maar twee vingers op de muis rusten en ik mijn wijsvinger gebruik voor scrollen (ik kom niet van de planeet Vulcan :lol: ). Volgens sommige ‘analisten’ zou de muis niet ergonomisch zijn, maar ik kan mij zelf daar niet in vinden (en ik zit vrij lang achter de Mac). Je moet de muis wel anders beetpakken dan muizen die zeg maar een bolle rug hebben en daardoor hoger zijn. Bij die muizen raakt je handpalm dan constant die bolling. Maar dit werkt zo niet bij de erg lage magic mouse zodat je daar die steun kwijt bent. Moet je dan b.v. scrollen dan til je je hand dus een beetje op waardoor deze een beetje krom staat zonder steun. Ook vindt men het klikken op zich lastig omdat er door het aanraakgevoelige oppervlak minder ‘feeling’ is met het klik effect. Maar zoals gezegd: ik ben het daar niet mee eens. Maar ik moet er wel gelijk bij zeggen dat ik al jaren een mousepad heb met zo’n steunkussentje en dat vervangt dan eigenlijk de steun die je hand mist als hij enigszins boven de muis hangt. (Bovendien hangt je hand dan iets naar beneden i.p.v. omhoog wat minder vergt van je spieren)
Ik heb al 2 a 3 jaar de magic mouse in de kast liggen. Ik kan er ook niet mee omgaan. Mijn handen zijn te groot, de muis te smal. krijg pijn lastig allemaal.
De bolling is te slap. na de laatste 2 reacties wil ik het nog wel een keer proberen. Maar dit word hem ben ik bang van niet.
Ik gebruikte ook een Magic Mouse en had hetzelfde probleem. Oplossing was het aanschaffen van een Logitech muis. Beste plek voor de Magic Mouse is in de kast.
Ik heb het even geprobeerd zoals Jakko beschrijft met pink en duim, maar dat lukt me echt niet. Ik gebruik ringvinger en duim om de muis onder controle te houden en aai met de wijsvinger over z’n koppie. Daarbij ligt -het klinkt niet erg ergonomisch- mijn handpalm op de tafelrand, maar mijn elleboog rust op een iets lagere stoelleuning. Gaat lekker. De rest van mijn familie gebruikt een pen en tablet, maar daar heb ik nooit aan kunnen wennen.
Ik denk dat zo’n mousepad met kussentje inderdaad de steun verbeterd, toch eens gaan zoeken of we die nog ergens hebben.
Hiervoor heb ik een thrust gaming mouse gehad. waar je hand perfect in ligt. omdat ik ook veel gegamed heb toen ik nog een Windows computer had ben ik van de snelle bewegingen en inderdaad wel een beetje krampachtig vasthouden.
Wat ik ook zie is dat mensen een stukje schuim ter hoogte van het appeltje doen, zodat je wat steun hebt. Iemand hier ervaring mee??
Dat is toch prutswerk!!??
Je ontwikkeld een “magic” mouse. Is ook een beetje 2013 muis.
En dan moet je een kussentje gaan opzoeken uit 1990 om dat ding goed te kunnen gebruiken.
Voel eens goed aan je hoofd?!
Dat kussentje heeft totaal niets met de magic mouse of wat voor mouse dan ook te maken MEEUW. Het is gewoon een mousepad met een kussentje er aan vast voor ondersteuning. Kan je dus ook gewoon bij een logitech gebruiken uit 1990 of een magic uit 2013. Niks om je voor te schamen.
Ik vind de MM zooo’n snoepie, maar helaas kan ik er ook niet aan wennen. Waar ik vroeger tikkend met een potlood achter m’n bureau zat heb ik die traditie decennialang voortgezet met de muis. Maar dat moet je dus met die MM niet doen, want je wordt stapelgek van jezelf. Ook ben ik vaak het gevoel voor richting kwijt met scrollen/swipen als ik iets ga verzitten. En ik bleef de hoge rug van de Logitech missen, evenals de extra knopjes ter vervanging van de hulptoetsen. Ook lastig vind ik het scrollen per item, dat heb ik nooit onder de knie kunnen krijgen. Dus toch maar terug gegaan naar die lelijke Logitech.
Ik vind de magic mouse de beste muis die Apple tot nu toe heeft ontworpen, maar dat wil niet zeggen dat hij dan beter is dan eentje van logitech.
Het probleem echter is dat muizen van andere merken niet passen bij de huidige GUI waar iOS achtige features in zitten zoals ‘swipen’. (Tenzij die andere muis dus ook een aanraakgevoelig oppervlak heeft.)
Dus gebruik je een muis met een ouderwets scrolwieltje en knoppen dan mis je toch iets vind ik. Scrollen via een wieltje daar waren we aan gewend maar scrollen via slechts een vinger beweging voelt vloeiender aan en is toch echt minder ‘krampachtig’ dan aan zo’n wieltje draaien. Nu lees ik geregeld dat men werkt met een trackpad alsof men er mee geboren is. Daarom vind ik het wel raar dat men niet kan wennen aan een apparaat (de MM) dat veel meer op een muis lijkt dan dat de trackpad op een muis lijkt. (M.a.w: als men van alles lijkt te kunnen met een trackpad, waarom dan ook niet met de muis van Apple?)
Neem nu het feit dat bij de laatste versie van voorvertoning (in ML dus) het ‘move handje’ verdwenen is. (stomme zet overigens). Heb je een muis van een ander merk dan is dat echt een probleem want je kunt niet ‘swipen’. Je moet het via de scroll bars doen. Via de magic mouse gaat dat dan weer prima met een simpele swipe beweging. Zelfs in één keer diagonaal verplaatsen/scrollen gaat gewoon. Probeer dat maar eens bij een willekeurige andere muis.
Iedereen ervaart het natuurlijk anders want bij mij ging de bij de iMac geleverde magic mouse stuk (na 3 jaar) zodat ik tijdelijk met een logitech muis moest werken. En eerlijk gezegd wist ik niet hoe gauw ik naar de winkel moest om een nieuwe MM te kopen want ik miste het ‘swipen’ en andere typische magic mouse features enorm. Dus ik denk dat niet kunnen werken met de magic mouse eerder een aanpassingsprobleem is dan dat de muis slecht is ontworpen.
Zo heb ik moeite met een trackpad, maar dat heeft vast te maken met het feit dat ik altijd met desktops heb gewerkt en niet met laptops waar zo’n trackbal/pad al in zit. En omgekeerd heeft iemand met een laptop minder ervaring met muizen.
Ik kon ook niet wennen aan de MM. Ben erg gehecht geraakt aan de combinatie van een grote bolle muis (logitech G5) rechter hand icm met een ShuttlePro (linker hand). Onder alle knoppen snelkoppelingen staan. Kleine bewegingen met de muis, grote bewegingen met een draai of trek aan het de shuttle. Heel veel met alleen sneltoetsen.
Ik haat de Magic Mouse. Veel te plat, rare rand met terugwijkende onderkant zodat je 'm niet kunt vasthouden. Volkomen ongeschikt om mee te gamen. Ik vind het helemaal niks. Geef mij maar een goede tweeknopsmuis met een bladerwieltje.
Swipen op een desktopmachine interesseert me helemaal niets. Ik heb een trackpad - omdat ik nou eenmaal moest kiezen tussen een MM of een trackpad bij aanschaf van de iMac- maar die gebruik ik ook niet. Is hooguit handig bij het bekijken van foto’s. Wat mij betreft mag Apple de Launchpad en al die gestures vandaag nog dumpen.
Ik ben het helemaal eens met @hendrik ijzerbroot. De voorganger, de “Mighty Mouse” dat was/is pas echt een prutsding. De Magic Mouse daarentegen is één van de beste/mooiste ontwerpen van Apple. En mensen die hem een onding vinden, hebben kennelijk niet de moeite genomen er mee te leren omgaan en/of in te stellen (in één minuut gebeurd). Ik gebruik hem overeenkomstig deze afbeelding: de muis tussen de duim en de vinger naast de pink. Als je hand en/of vingers te groot/te lang is/zijn, schuif je de muis gewoon wat naar voren. Mijn hand rust eenvoudig op de tafel, of muismat.
Wel heb ik MagicPrefs geïnstalleerd: https://www.macupdate.com/app/mac/33095/magicprefs
Het enige nadeel vind ik is, dat het dekseltje er gemakkelijk af valt. Oplossing: de batterijen beter klem zetten met wat zilverpapier.
Smaken verschillen blijkbaar nogal Ik vind de Magic Mouse de beste muis die ik ken, juist vanwege het grote, gladde oppervlak. Hij zou misschien wel ietsje minder vlak mogen zijn, maar van die grote muizen die je hele hand vullen vind ik nu net weer niks (en ik heb toch ook geen kleine handen). Extra steun heb ik niet nodig, en zou ik denk ik zelfs irritant vinden omdat dat in de weg zit van het vrije bewegen met de muis.
Smaken verschillen inderdaad. Ik vond de Mighty Mouse juist behoorlijk goed.
Probeer maar eens een willekeurige shooter (Doom 3, CoD) of Real Time Strategy (Starcraft 2) te spelen met een Magic Mouse. Gaat niet lukken.
Edit: muizen zijn natuurlijk altijd het zwakke punt van Apple geweest. Veel te lang aan de eenknopper vastgehouden, de hockeypuck van de eerste iMac was een regelrecht drama, de Mighty Mouse werd door velen gehaat (maar niet door mij dus) en ook de Magic Mouse is voor velen een kwestie van love it or hate it.
[quote=hendrik ijzerbroot url=http://www.onemorething.nl/community/topic/vasthouden-magic-mouse/#post-2572156 time=1372970160]Dat kussentje heeft totaal niets met de magic mouse of wat voor mouse dan ook te maken MEEUW. Het is gewoon een mousepad met een kussentje er aan vast voor ondersteuning. Kan je dus ook gewoon bij een logitech gebruiken uit 1990 of een magic uit 2013. Niks om je voor te schamen.
[/quote]
Denken we even na ?!
Komop! Natuurlijk heeft het WEL met elkaar te maken.
Je gaat iets innoverend maken. en om het goed te bedienen heb je een muis mat kussen nodig … uit 1990. Dan heb je toch geen goede muis gemaakt! Zoiezo niet, zie reacties hoeveel mensen er niet mee kunnen omgaan.
Apple heeft nooit goede muizen gemaakt, dus ja… hoe moeilijk is het om van slecht naar iets beter te gaan?
Ik zou mij kapot schamen als ik de magic mouse heb ontworpen en iedereen heeft een kussentje nodig omdat de muis niet lekker te bedienen is.
Het idee is leuk. En het werkt ook wel. Alleen het is niet te bedienen. Speel een spel en je word helemaal gek.
magic slecht gewoon!