vastlopen bij het opstarten

Hallo,

2 dagen geleden heb ik mijn macbook pro (8 dagen geleden gekocht) willen herstarten en ben ondertussen iets anders gaan doen, ik dacht die trekt zijn plan wel. Een tijdje later neem ik terug plaats achter mijn laptop en zie dat deze vast zit, ik zet hem uit door de power knop ingedrukt te houden. Na hem afgezet te hebben zet ik hem terug aan en vervolgens hoor ik het boing opstartgeluid en zie ik het apple logo met daaronder het draaiend wieltje en een balkje. Dit balkje loopt vol na zo een 3-tal minuten en vervolgens verdwijnt het balkje en komt alleen het apple logo en het draaiende wieltje eronder. Zo kan hij uren blijven staan, hopelijk weten jullie een oplossing.

Specificaties Macbook Pro:

Intel i7, 2,3 GHz
4GB SDRAM DDR3
Intel HD Graphics 4000
NVIDIA GeForce GT 650M

Alvast bedankt

opstarten met de shift-toets ingedrukt, dus veilige modus.
lukt dat wel ??

Na hem te hebben opgestart met shift-toets ingedrukt weer zelfde balkje dat volloopt en vervolgens als het balkje vol is ging het balkje weg en viel de pc uit, ik weet niet of dat de bedoeling is?

opstarten met de toetsen cmd + option + R + P ingedrukt.
dit is een PRAM-reset

opstarten met de toetsen cmd + S ingedrukt.
dit is single user mode.
daarin kun je verschillende controles uitvoeren.
http://www.everythingmacintosh.com/tech-notes/repair-your-hard-disk-in-single-user-mode/

opstarten met de toets D ingedrukt.
dan kun je een hardware test uitvoeren.

De eerste optie hielp niets, ik kwam terug terecht op het scherm met het apple logo en het draaiend wieltje eronder.

Bij de single user mode heb ik daar het commando fsck -fy ingetypt en dit was het resultaat:
*checking journaled HFS plus volume
the volume name is macintosh HD
*checking extents overflow file
*checking catalog file
incorrect number of thread records (4, 231)
*checking multi linked files
*checking catalog hierarchy
*checking extended attributes file
*checking volume bitmap
*checking volume information
*the volume macintosh HD could not be repaired after 3 attempts
the volume was modified

daarna heb ik reboot ingetypt en kwam ik terug op het scherm uit met het apple logo’tje en het draaiende wieltje

De derde optie heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik dacht ga deze resultaten eerst even meedelen

Had die link eerst niet gezien dus had het zelf even gegoogled, ik weet niet of /sbin/ een verschil maakt?

fsck heeft gewoon gedraaid.
dus /sbin/ is kennelijk niet nodig.

maar jouw MacBook is gewoon helemaal nieuw.
ga ermaar es mee terug.

Als je er nog geen third-party software op had gezet, dan zou ik dat zeker doen want een ‘out of the box’ Mac mag geen keuren vertonen. Heb je randapparaten zoals een externe drive er op staan? Die kunnen als er iets niet goed is het opstarten in een loop brengen.

Als je de Mac trouwens opstart in safe mode wordt er ook automatisch een fsck uitgevoerd (dat is dat balkje wat je ziet) Het uitvallen kan gerelateerd zijn aan de foutmelding m.b.t. tot de schijf.

Ik heb er geen randapparatuur opstaan, en er staat wel wat third party software op ;s

Zal er eens met teruggaan en kijken wat ze zeggen, bedankt voor de hulp alleszins!!