Vastlopen finder-balk 10.3.3

Misschien dat iemand mij kan helpen hiermee. Het is niet heel irritant, (zo verholpen zelfs dmv uitloggen/inloggen) maar af en toe blijft mn finder balk vastlopen. Alleen in het gedeelte aan de rechterbovenkant (bij mn klok, percentage etc.) zie ik de bevreesde standbal draaien.

Heeft iemand hetzelfde ooit gehad? Komt dit door een fout in het OS, of komt het door iets anders? Het is in ieder geval irritant als je rekent op je klok, en die blijft dan op dezelfde tijd staan. Heb hierdoor iig één afspraak gemist… :?

Finder herstarten? Force quit > Finder herstarten

Dat heb ik al geprobeerd, maar dat zorgt er niet voor dat de bovenste balk ook opnieuw wordt gestart...

Heb je reeds je volumebevoegdheden hersteld? Programma's > Hulpprogramma's > Schijfhulpprogramma eventueel een ander hulpprogramma (Systemoptimizer - Diskwarrior - Techtools 4) Lees misschien dit artikel eens op deze site [url]http://www.macosx.nl/?p=tips-spoken[/url]

Je neemt me de woorden uit de mond.....

Ja, regelmatig… Zou het daaraan liggen dan?

Ja regelmatig? Wat bedoel je daarmee, dat je regelmatig je volumebevoegdheden herstelt, of dat je regelmatig dat artikeel leest, of dat je regelmatig de woorden uit iemands mond neemt :wink:

Ik neem aan dat je regelmatig je volumebevoegdheden hersteld, daar kan het absoluut niet aan liggen. Maar ik zou eens grovere middelen gebruiken, te beginnen met Diskwarrior.