Vastlopen na Kernel panic

Ik heb nu deze week al twee keer een KernelPanic gehad, telkens bij het filesharen. Als ik 'm dan weer wil opstarten blijft 'ie hangen bij het grijze scherm. Alleen weer de aan-uitknop ingedrukt houden helpt dan. Daarna doet alles het weer normaal. Nu maar weer eens de diskpermissions gerepareerd. Misschien helpt het. Maar ik heb het al eens eerder gehad, ook bij updates van Java en security updates. Dan wil ie in eerste instantie niet verder dan het grijze scherm. Weet iemand of dat klopt of dat er iets toch anders moet ? OSX.2.6, iMac 800 15 '.

Kernel panics krijg je meestal bij hardware problemen. Als het ene een conflictje heeft met het andere. Met name USB is een probleem. Trek bijvoorbeeld van je USB modem de USB stekker eruit en daarna er weer in terwijl OS X draait. 5 van de 10 keer krijg je een kernel panic.

Heb je enige randapparatuur aangesloten staan? Zo ja, laat alles los en probeer met het zelfde programma weer aan het werk te gaan en dit een aantal keren. Gebeurd het niet, dan ff uitzoeken waaraan het ligt.

Nee, de configuratie is steeds dezelfde. Ik wilde even iets tijdelijk parkeren op een andere mac. Dat kopieren duurde al heel lang en uiteindelijk dus een KP. Bij het terugslurpen idem. Misschien is er mom toevallig iets misgegaan bij het eerste kopieren. Maar de vraag is eigenlijk meer: waarom moet ik na een KP de aanuitknop twee keer ingedrukt houden ? Ik blijf steeds in het grijze scherm hangen.