Vastlopen OS 10.3.3 met ATI radeon9000pro

Zijn er mensen die ervaring hebben met het oplossen van mijn probleem?

Ik heb een G4/400 en heb sinds kort een ATI Radeon 9000pro geinstalleerd.
Alles gedaan volgens de handleiding en heb ook de updates van ATImonitorapp. opgehaald.
Wat ik ook doe, mijn systeem (zo lijkt het) loopt continue vast sinds deze kaart er in zit.
Mijn muis-cursor blijft wel bewegen maar verder is er geen enkele activiteit via de monitor waar te nemen. Wel hoor ik harddisk geluiden (af en toe).
Het gebeurt ook op zeer onregelmatige momenten en soms heb ik er ook een hele dag geen last van. Het is niet zo dat het gebeurt bij het openen van een bepaalde applicatie, want het maakt niet uit welk programma ik open.
Bij ATI krijg ik totaal geen support en die verwijzen mij naar Apple, ik weet niet of iemand daar wel eens geprobeert heeft om er “door” te komen, maar dat is ook geen optie.

Als ik mijn oude Rage128pro er in zet, is het probleem verdwenen…

Heeft iemand een oplossing…???

Draai je wel OSX? En welke versie? Kijk dan na een crash eens in je systeemlog:

hulpprogramma’s > console en dan in het menu view > show log list

Hier worden alle systeemactiviteiten die een hobbel op hun weg tegenkomen weggeschreven. Meestal is daar wel op een of andere manier uit te halen wat of wie de boosdoender is.

He bedankt voor deze tip. Ik draai inderdaad 10.3.3

Mij is juist het zelfde overkomen toen ik in mijn oude G 4 466 MHz een GeForce4 MX kaart wou steken. Een vriend suggereerde volgende oplossing: systeem opnieuw installeren met de nieuwe kaart erin, en yep het werkte!

Toen ik mijn G4/450 dual nog had en Panther eraan zat te komen vond ik een Radeon 9000 Pro ook meer dan nodig. Ik heb toen ook niet zonder horten en stoten de kaart aan de praat gekregen. Als ik het me goed kan herinneren heb ik ook het systeem opnieuw geinstalleerd met de nieuwe kaart erin. Erna heb ik nooit meer problemen gehad en veel plezier van die kaart gehad.

Helaas was ik zelf ook op dat idee gekomen, het systeem opnieuw installeren. Helaas hefft dit tot nu toe weinig effect gehad, ofwel het werkt nog steeds niet.

hey,

Misschioen een nuttige tip.
Probeer eerst ff je p-ram te resetten, als je dat nog niet gedaan hebt.
Ga dan je NV-ram resetten, start op met: alt appel O F je zit dan in open firmware.
Type dan: reset-nvram daarna type je reset-all

evt reboot om te herstarten maar meestal doetiedat uit zichzelf wel.

suc6

[b:3ab597f059]Dat[/b:3ab597f059] was het volgens mij, volgens mij moest ik m'n FirmWare updaten en PRAM resetten toen ik kaart installeerde....