Vastlopend basisstation

Na jaren probleemloos te hebben gedraaid loopt mijn Airport basisstation (graphite) nu regelmatig vast. Na even resetten (uit/aan) werkt alles weer normaal. Heeft iemand soortgelijke ervaringen of liever nog: de oplossing? Ik heb de indruk dat het begonnen is na upgraden van de software. Ik heb van alles de hoogste officiële versies. Ook kan het te maken hebben met gebruik van P2P software als Limewire en Poisoned? Met dank.

Bij mij was dat gedrag de voorbode van het definitief overlijden van mijn basisstation. Nu was de Airport al 2 jaar oud (snurk). Het begon inderdaad met vastlopen en toen kreeg ik alleen nog maar een rood lichtje. Een techneut heeft ernaar gekeken en kwam tot de conclusie dat de print het had begeven. Apple biedt aan om voor € 260 het ding te vervangen terwijl je daarvoor een extreme kan kopen (voor minder zelfs).

'Al' 2 jaar? Met alle respect maar zulke equipment moet en met de nadruk op MOET meer dan 3-4 jaar meekunnen. Ik heb een P-120 met NetBSD als routertje lopen en dat ding doet et nu al vanaf 1995. Tegenwoordig gaat alles steeds sneller stuk... :( Maar 2 jaar voor een AP vind ik echt onder de maat.....

Ach, wat heet.Ik heb er behoorlijk de pest over in. Er zijn ook draadloze kastjes voor windhoos en daar werkt de airportkaart ook op.Gewoon het zelfde protecol en klaro.

En tig keer goedkoper :) Overigens zijn dat niet Windows APtjes maar gewoon non-apple ap'tjes :) Ze worden ook door Free/Net/OpenBSD'ers gebruikt en weet ik niet wat voor exotische OS'en