Vastlopende iBook G4, net nieuw!!!

Hallo, Ik heb een probleempje. Heb net een nieuwe iBook G4, helemaal top dus. Zou je denken. Hij loopt vrij vaak vast, zomaar. Heb geen rare programma's gedownload of andere troep. Alleen laatst Acquisition, that's it! Iemand een oplossing????

Zit er extra geheugen in? Eruit halen en kijken wat er dan gebeurd.

Het zou inderdaad heel goed aan het geheugen kunnen liggen; het schijnt dat de nieuwste machines héél erg moeilijk doen.

Een vriend van mij heeft een PoBo G4, en had exact hetzelfde probleem. Geheugen vervangen, en het probleem was verholpen.

Niet om je gelijk af te schrikken, maar lees vooral even [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=5419]hoe stel ik het best een vraag[/url] door. Om antwoord te krijgen is het handig te vermelden wat je precies voor 'n mac hebt, wanneer het gebeurt en of het telkens op hetzelfde moment gebeurt.

Los daarvan de volgende tip: heb je een update 10.3.3 gedaan doe dat dan nog een keer. Download de updater bij Apple en installeer de update nogmaals. Dat heeft al veel rare problemen verholpen.

pfffff.... het begint hier al aardig op een M$ forum te lijken.

Lag bij mij aan het geheugen,. Zelfde machine met veel extra memory. Na vervangen van geheugen NOOIT meer vastgelopen :D

Ligt inderdaad bijna zeker aan het geheugen.

Wat bedoelen jullie allemaal? Heb er echt weinig verstand van, maar heb juist extra geheugen genomen zodat hij sneller zou lopen.. En als het daaraan ligt hoe los ik dat dan op??? Thanx, Bas

Heb je dat extra geheugen er meteen bij de aanschaf door apple in laten zetten?

[quote:af1cdd5928="BasLammersen"]En als het daaraan ligt hoe los ik dat dan op???[/quote:af1cdd5928]

Terug naar de dealer.

EE

[quote:51c1e031a4="BasLammersen"]Wat bedoelen jullie allemaal? Heb er echt weinig verstand van, maar heb juist extra geheugen genomen zodat hij sneller zou lopen.. En als het daaraan ligt hoe los ik dat dan op??? Thanx, Bas[/quote:51c1e031a4] Extra bijgezette geheugenkaartjes kunnen wel eens brak zijn. Dat merk je vooral ann zogenaamde kernel panics, een melding dat je je computer moet herstarten, eigenlijk gewoon een crash. Wat gebeurt er eigenlijk als ie vastloopt? Blauw scherm, regenboogkleurig balletje, bevriezen of een panic?

Ik heb dat geheugen er door apple in laten zetten bij aankoop. Over dat vastlopen, hij bevriest en ik kan dan niks anders doen dan hem uit zetten.

Heb je je computer bij Apple store gekocht of via een dealer bij Apple besteld?

Kijk naar deze discussie:http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=19571

Heb je er nog andere apparatuur aan hangen ,Muis?(niet van Apple)

Tip: ga direct na herstarten na een vastloper eens naar hulpprogramma's>console en zoek de system.log op. Kijk wel even naar de tijd wanneer die vastloopt en zoek terug, tussen alle abacadabra, waar de herstart zit en wat er dus daarvoor gebeurde. Ik verdenk nog steeds het geheugen.

Ik heb een bij de apple dealer zelf besteld, dus niet online. Ik heb wel een muis van logitech, maar daar ligt het toch niet aan?

[quote:575712ee39="BasLammersen"]Ik heb een bij de apple dealer zelf besteld, dus niet online. Ik heb wel een muis van logitech, maar daar ligt het toch niet aan?[/quote:575712ee39]

Dat zou toch zo maar eens kunnen! De drivers van Logitech hebben bepaald geen goede reputatie.
Probeer het eens zonder (driver dus).

EE

Bij mij doen de Logitech (wel de nieuwste) het Prima. Nergens last van. Misschien werk je met een oudere versie