Vastlopende systeemvoorkeuren. Help needed!

Ik heb een weird probleempje op mijn Powermac G4, en mijn creatieve vermogens om het op te lossen laten me in momenteel in de steek.

Het zit zo:
-De app Soundflowerbed loopt vast bij het opstarten.
-Soundflowerbed zit in de systeempreferences, het hele paneel loopt hierdoor ook vast.
-Ook staat het bij de startup-items, waardoor de hele bende al vastzit bij het opstarten.
-Uit startup-items halen werkt niet, omdat ik niet in het prefpane kom.
-Soundflowerbed deleten werkt ook niet, ‘Programma is gestart en kan niet worden verplaatst’
-Force Quit heeft geen effect, niet op de prefpanes en niet op soundflowerbed.
-Ondertussen zuigt de boel gigantisch aan m’n processor, waardoor alles stroperig traag werkt.

Wat nu ?!?

PRAM & NVRAM gezapt/gecleared, Single User mode geprobeerd (maar weet niet precies wat ik daarin moet doen).

Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd met de install CD de permissies te herstellen? Daarna zou ik opstarten in 'Safe boot'....met SHIFT ingedrukt dus booten....daarmee word zonder de extenties en startup items gestart. Kun je dan wel dat prog uit je startup verwijderen?

ps in /Library/Extensions/ and /Library/StartupItem/.

Permissies herstellen is gebeurd. Daarna safe-boot. Hiermee kon ik wel in m'n preferences, en daar heb ik alles verwijderd en gewijzigd wat problemen opleverde. Daarna in de library alles wat met soundflower te maken had gedelete, en de prullenbak geleegd.

Resultaat na rebooten: system preferences lopen nog steeds vast.
In activity monitor is het enige vastzittende proces de system preferences, verder niets.

Wat nu?

Hmmmm, een hardnekkig progje. Probeer ook in System/Library/Extension of daar een file inzit van Sounfdflower. Pas op dat je geen Apple extensie weggooit ! [ps ik zou een file even parkeren op je buroblad, en als het de verkeerde blijkt te zijn kun je die terugplaatsen.

Tja en als dit ook niet tot resultaat leid, ben ik bang dat je beter met je install CD, en de modus ARCHIVE AND INSTALL je Tiger er opnieuw opzet, dan de 10.4.8 combo erover gooit.
Succes.

PS kun je in activity monitor het proces niet stoppen??

En hoe gaat het in een andere, schone gebruiker?

Het proces stoppen lukt niet. Archive&Install en daarna de combo lost het ook niet op. Het voorkeurenscherm komt dan uiteindelijk (na heel lang beachballen) toch los, maar werkt bijzonder traag, en het systeem afsluiten lukt ook niet. Een ander profiel heb ik nog niet geprobeerd, ga ik nog even doen.

Probeer 'Preferential Treatment': downloaden bij Versiontracker.

[quote:aa9e8cb78b="Oppie"]En hoe gaat het in een andere, schone gebruiker?[/quote:aa9e8cb78b]Als de prefpanes vastlopen kan hij die niet aanmaken…

En daarom 'moet' je eigenlijk altijd zo'n testgebruiker aangemaakt hebben.

Maar daar heeft hij nu weinig aan.

Weet jij dan dat ie maar één account heeft?!

Nee, dat is zo. Maar een 100% cleane account heb je niet zomaar toevallig. Wij hebben hier 4 accounts.

Dat maakt niet veel uit; punt is dat je het in een andere account kan proberen. Dit brengt je een heel stuk verder in trouble shooten.

Dat klopt.