vastloper door te weinig geheugen?

heb nu sinds kort de nieuwe emac, alleen er zit op het moment nog maar 256 mb geheugen in. ik heb de neiging vaak meerdere programma's tegelijk te hebben draaien en met mijn 640 mb die ik eerst had was dat ook geen probleem.... nu heb ik in de paar dagen dat ik hem heb al 3 keer een volledige vvastloper gehad, kan dat komen door het tekort aan geheugen (dat ik binnenkort wel wil kopen)

zou denk ik iet mogen .... Aleen wordt er wel veel vaker "pages" naar je hardeschijf geschreven .. kijk eens in Activitie monitor ... daar zie je duidelijk wat er met je geheugen gebeurt ....

succes

Met 256 MegaByte geheugen zou je Emac niet mogen vastlopen. Ik denk dat je je probleem in iets anders moet zoeken.

Succes

Als de computer (en inhoud) echt vers en nieuw is, zou ik er eerst even een geheel vers systeem tegenaan gooien. Dat kan welicht al helpen. Of niet...

[quote:a6a6f2bb68="KeKo"]heb nu sinds kort de nieuwe emac, alleen er zit op het moment nog maar 256 mb geheugen in. ik heb de neiging vaak meerdere programma's tegelijk te hebben draaien en met mijn 640 mb die ik eerst had was dat ook geen probleem.... nu heb ik in de paar dagen dat ik hem heb al 3 keer een volledige vvastloper gehad, kan dat komen door het tekort aan geheugen (dat ik binnenkort wel wil kopen)[/quote:a6a6f2bb68]

ok…nou…allereerst zou ik eens gaan uitproberen na een voor een, en een tijdje met het desbetreffende programma gewerkt te hebben, die programma’s te starten waar het bij gebeurt dat je computer vastloopt. Als het niet gebeurt bij een aantal maar wel bij een ander dan weet je meteen waar het aan ligt, ik zou niet meteen een nieuw systeem gaan installeren…

Als er geen langdurig en voorzichtig bijelkaar gesprokkelde instellingen en voorkeuren verdwijnen, zou ik wel eerst kiezen voor deze drastische maatregel met grootste kans van slagen. Zoveel moeite kost het herinstalleren tenslotte ook niet. Maar dat is aan jou [KeKo], natuurlijk.

Maar, ik geef toe, als het opgelost is hebben wij er natuurlijk geen ene niks aan en blijven wij onwetend over het precieze hoe en wat.

Probeer anders even programmatje te downloaden dat checkt of je genoeg geheugen hebt:

Zie > http://www.hillmanminx.net/

succes!

Maak eens een nieuwe (tijdelijke) gebruiker aan en ga hier mee werken. Een schone installatie kan altijd nog.

schone installatie is pure onzin, het systeem staat er sinds vier dagen op, er kan nog geen zooi inzitten.... en nieuwe programma's heb ik nog niet gebruikt. Behalve een update van aquisition misschien, misschien dat dat het is...

[quote:d7ffc707af="Uxmal"]Probeer anders even programmatje te downloaden dat checkt of je genoeg geheugen hebt:

Zie > http://www.hillmanminx.net/

succes![/quote:d7ffc707af]

na anderhalf uur en heel veel bliepjes staat er idd dat er heel veel bijmoet… en het blijft maar stijgen, maar het is wel een bevestiging van mijn vermoedens…
bedankt