vastloper Imac

Is er een manier om een vastgelopen cd uit een iMac te krijgen? Ik heb weleens gehoord dat je een palletje met een paperclip kunt bekrachtigen in de cd sleuf. Ik verneem graag een tip. Met vriendelijke groet,

Peter

Opstarten met de muisknop ingedrukt al geprobeerd?

muisknop ingedrukt houden bij herstart...

:wink:

Er bestaat ook een terminalcommando denk ik, alleen weet ik niet welk, mss iemand anders voor moest het niet lukken met de muisknop ingeduwd te houden.

terminal: eject cd

Ik heb ook al eens gehad dat mijn cd-rom bleef vastzitten. Ik heb de iMac uitgezet en opnieuw opgestart en de cd-rom kwam er vanzelf weer uit. Maar misschien heb ik ook gewoon geluk gehad?! :wink:

[quote:b8e8c12d62="Peter Pan"]Is er een manier om een vastgelopen cd uit een iMac te krijgen? Ik heb weleens gehoord dat je een palletje met een paperclip kunt bekrachtigen in de cd sleuf. Ik verneem graag een tip. Met vriendelijke groet,

Peter[/quote:b8e8c12d62]

staat er niets over in de mac help? het zou inderdaad moeten lukken met de muisknop, het terminal commando of anders echt een paperclip aan een van de kanten van de sleuf (kijk in de mac help welke kant ;))

Ik heb 't gevonden hoor. Met een tandenstokertje rechts in de CD sleuf. Even een beetje "friemelen" en het CD'tje komt eruit.