Vastlopers in FCP

Ik ben bezig met een project van 6,7 sequences van ongeveer een kwartier in FCP. Ik wil ze nu in een nieuwe sequence achter elkaar zetten en bekijken. Bij elke sequence doe ik dus Select All/Copy en dan Paste in de nieuwe sequence. Bij een bepaalde sequence krijg ik elke keer die strandbal en moet ik force quitten. Heb al een keer iets in kleinere hapjes gesneden maar daar trapte ie maar 1 keer in... Andere stukjes kopieert ie wel zonder problemen?! Er zit in die scene een aantal slomo's en versnellingen die kennelijk corrupt zijn... Heeft iemand iets vergelijkbaars/hetzelfde meegemaakt? Tips?

Bedankt,

Wolf

Heb ongeveer hetzelfde ook eens meegemaakt. Blijkbaar zijn enkele van de renderfiles corrupt. Je kan natuurlijk de renderfiles handmatig weggooien en ze opnieuw renderen, hopen dat het probleem daarmee is opgelost.

Als je ze snel wel even achter elkaar wilt zien, zou ik de sequence die moeilijk doet even exporteren als uncompressed Quicktime en hem dan in de (lange) mastersequence importeren. Alleen kan je dan niet meer finetunen…

Je kan eens proberen om je sourcemap te dupliceren (mits je genoeg ruimte hebt) zou kunnen dat een van die filmpjes op een 'bad block' op je disk staan. Zoiets is me eens overkomen tijdens een nachtelijke rendersessie..die uiteraard de volgende dag af moest...Op steeds hetzelfde frame knalde After Effects eruit...na een hoop gevloek, koppen koffie, gezweet en herrenders...bleek dit de oplossing...

[quote:2a22da7fe0="marty1_99"]Heb ongeveer hetzelfde ook eens meegemaakt. Blijkbaar zijn enkele van de renderfiles corrupt. Je kan natuurlijk de renderfiles handmatig weggooien en ze opnieuw renderen, hopen dat het probleem daarmee is opgelost.

Als je ze snel wel even achter elkaar wilt zien, zou ik de sequence die moeilijk doet even exporteren als uncompressed Quicktime en hem dan in de (lange) mastersequence importeren. Alleen kan je dan niet meer finetunen…[/quote:2a22da7fe0]

Het eerste lukte niet, je tweede suggestie heb ik opgevolgd. Blijft wel het probleem…

Toch bedankt.

[quote:09dab1290b="[3enhur"]Je kan eens proberen om je sourcemap te dupliceren (mits je genoeg ruimte hebt) zou kunnen dat een van die filmpjes op een 'bad block' op je disk staan. Zoiets is me eens overkomen tijdens een nachtelijke rendersessie..die uiteraard de volgende dag af moest...Op steeds hetzelfde frame knalde After Effects eruit...na een hoop gevloek, koppen koffie, gezweet en herrenders...bleek dit de oplossing...[/quote:09dab1290b]

Die hele map of alleen 1 filmpje? Met die sourcemap bedoel je al het bronmateriaal wat in een project zit? Hoe kun je dat doen zonder dat het project z’n link met het bronmateriaal kwijtraakt? Heb wel het idee dat het zoiets is want ik heb zelfs geprobeerd een enkele clip te kopiëren en zelfs dan slaat ie op tilt… Er is dus iets met dat materiaal.

Vertel meer ajb! Alvast dank.

Je weet ook dat je (gemonteerde) sequenties in een nieuwe sequentie kan slepen? Dan hoef je niet te copy/pasten...misschien slaat je RAM op hol...

Ehm…je kan proberen de hele sourcemap inclusie project te copiëren…Als FCP begint te emmeren dat ie files niet kan vinden, kan je ze automatisch of handmatig linken naar de files (crtl-klikken en ‘reconnect media’ kiezen)…Nu kies je de gecopieerde variant. FCP zal daarna een melding geven dat er meer footage in dezelfde map staat…en of ie dat ook moet updaten. Een tip nog: Bewaar een backup van je edit!

[quote:638eda5f11="[3enhur"]Je weet ook dat je (gemonteerde) sequenties in een nieuwe sequentie kan slepen? Dan hoef je niet te copy/pasten...misschien slaat je RAM op hol...

Ehm…je kan proberen de hele sourcemap inclusie project te copiëren…Als FCP begint te emmeren dat ie files niet kan vinden, kan je ze automatisch of handmatig linken naar de files (crtl-klikken en ‘reconnect media’ kiezen)…Nu kies je de gecopieerde variant. FCP zal daarna een melding geven dat er meer footage in dezelfde map staat…en of ie dat ook moet updaten. Een tip nog: Bewaar een backup van je edit![/quote:638eda5f11]

Nee, ik wist niet dat je sequenties kan slepen op die manier. Ik ga (hopelijk) morgen met je tips aan de slag. Bedankt!

Sorry, beetje laat met reactie maar er kwamen weer andere (onopgeloste) problemen langs zoals je misschien gelezen hebt...

Nu dat ik het gedaan heb, is het heel logisch dat je sequenties in een nieuwe sequentie kan slepen, had het alleen nooit geprobeerd/niet aan gedacht… Maar goed, dat doet ie dus zonder probleem dus het ziet er inderdaad naar uit dat m’n RAM op hol sloeg door dat gecopy/paste. (blijft natuurlijk wel merkwaardig dat ie juist op 1 stukje op tilt slaat elke keer, zelfs al copy ik maar 3 clips…)

Maar het doet wat ik wil dat ie doet, en dat is voor nu het belangrijkst. Bedankt.