vastlopers onder Jaguar!

ik ben benieuwd hoeveel andere gebruikers onder OS X en specifiek Jaguar ook last hebben van vastlopers. Echt gewoon niks meer kunnen, dus weer ouderwets herstarten. ik heb jaguas schoon geinstallerd op een nieuw geformatteerde schijf, niks bijzonders erbij gezet, en in twee weken tijd al een keer of vier zoiets gehad. Forced quits helpen ook niet meer, de Finder zit vast, Explorer. Ik verdenk Classic en Outlook Express, maar dit zou toch niet meer mogen kunnen, was ons beloofd???

Peter

ik heb het op m'n iMaggie ook gehad, ook met classic open idd. dat lijkt de enige constante factor... :(

Ik heb onder jaguar een zeer mooi afgewerkte crash gehad.  :D Blijkbaar hebben de Jaguar ontwerpers met alles rekening gehouden en het motto "als het crasht, laat het dan in stijl gebeuren" gehanteerd. Het leek een beetje op "game over". Mijn desktop kreeg een donkere schijn met een mooi afgewerkte witte balk waar op in 4 talen stond dat ik mijn computer moest herstarten. Mooi om te zien, maar ik wil die gimmick niet meer tegenkomen, of ze kunnen 10.3 steken waar het donker, warm maar onaardig vertoeven is.

Eerste x Jaguar geinstalleerd met archiveren oude systeem en meenemen van profielen. Liep steeds vast met kiezen van andere schermbeveiliging. Zelfs na schone installatie veranderde dit niet. Classic loopt niet vast maar is erg traag en kom veel geheugen problemen tegen. Gelukkig gebruik ik nauwelijks Classic. Verder draait ie als een tierelier :)

Ook een keer zo'n hele mooie vastloper gehad, maar dan vroeg ik er ook om, was aan het installeren en aan het printen, verder stond bijna alles open en was ik bezig met Darwin. Dus dat hij dan vastloopt kan ik wel begrijpen. Dit was op mijn powerbook Titanium.

Op mijn G4 Tower heb ik het nog niet gehad, ik denk dat dat te maken heeft met het geheugen, (1gb) dan kun je ook gewoon alles open zetten zonder enig probleem. Maar wat Apple beloofde is niet uitgekomen, je moet regelmatig Force Quit doen en daarna toch herstarten omdat je systeem toch niet helemaal soepel loopt. Ook is Jaguar niet veel sneller geworden.

Sinds de install + archive (27 aug) van 10.2 geen enkele crash gehad.  :D PowerMac G4/933.

Hoeveel ram geheugen hebben jullie dan, draaiend onder 10.2?

Ik heb 576MB RAM en deed eigenlijk niks dat OSX zou kunnen doen vastlopen ik klikte een icon in de dock aan, niet echt iets speciaals dus

[quote:post_uid0="onem"]Maar wat Apple beloofde is niet uitgekomen, je moet regelmatig Force Quit doen en daarna toch herstarten omdat je systeem toch niet helemaal soepel loopt. Ook is Jaguar niet veel sneller geworden.[/quote:post_uid0] Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Ik zit nog in 10.1.5 en na een force quit draai ik weer dagen probleemloos door (zonder herstart). Over de snelheid van Jaguar kan ik hopelijk volgende week oordelen, maar ik hoor daar hele positieve verhalen over.

vastlopers nog niet gehad met OS 10.2 en ook niet met 10.1.5. Maar wel heeft IE soms de neiging als ik bepaalde sites opzoek om maar ff een pauze in te lassen en stopt die ermee. Maar wel zonder 10.2 aan te tasten:)

Onder 10.2 op een G4 500 1,2 Gig Ram nog geen vastlopers gehad, ook geen force quits. Onder 10.1.5 vaak genoeg gehad. Alleen na force quit altijd even rebooten omdat het programma dat vast liep daarna niet meer lekker liep, of helemaal niet meer wilde opstarten.

Dus jaguar is top!

Dat komt inderdaad wel eens voor dat het programma dat je ge-'force quit' hebt niet meer goed opstart. Maar dat ligt dan aan het programma, niet aan OS X.