VBA toolpak Excel 2008

Iedereen kent het belachelijke verhaal dat Visual Basis Add-ins niet meer werken onder de "nieuwe verbeterde" Excel 2008. Microsoft geeft zelf aan dat het via AppleScript moet geschieden. Op zich gebruikte ik onder Excel maar 1 add-in en dat was Random number generation. Daarin kon je de mean, standard deviaton en de distribution instellen etc. Vervolgens kon je dan lekker oefenen met statistiek. Numbers kan niet veel statistiek maar Excel wel. Is er een website die AppleScripts verzameld heeft zodat deze kunnen worden ingeladen onder de nieuwe Excel?

piet

ps even ter extra info: onder excel 2004 selecteerde je dan “invoegtoetapassingen” en dan “analysis toolpak -VBA” en dan kon je via Extra > Gegevens analyse een venster openen waarin je “aselecte getallen” kon selecteren. Daarmee kon je dus trekkingen simuleren. Dit lijkt me een veelgebruikte toepassing en ik kan me voorstellen dat dit ook via Excel 2008 mogelijk is. Al dan niet mbv AppleScript.

Thuis doe ik weinig met Excel, dus maakt het mij daarvoor niet zoveel uit wat ze met het VBA gedeelte hebben gedaan, maar vanuit professioneel opzicht zou ik er niet echt blij van worden dat er geen VBA ondersteuning meer is. Ik gebruik voor m'n werk enorm veel gebruik van macro's in vele verschillende Excel modellen. Als ik dat allemaal zou moeten gaan ombouwen......... :grrr:

En met werk bedoel je Excel voor windows?

[quote:f0dd45a3fb="PretPedKadet"]En met werk bedoel je Excel voor windows?[/quote:f0dd45a3fb]

Beetje laat, maar inderdaad. Excel voor windows inderdaad.