Vector map Nederland met detail

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan een Illustrator bestand (of eps, pdf maakt niet uit zolang het maar vector is)
van de kaart van Nederland. Ik heb deze nodig voor een ontwerp. het gaat in principe alleen maar om flevoland en swifterbant.

Als iemand mij hieraan kan helpen dan wordt ik helemaal gelukkig! :smiley: :smiley:

Bedankt alvast!

ik stuur je een mail!

Ik heb er net 1 ontvangen maar ik heb de kaart nodig met heel veel details, dus wegen en alle plaatsen van nederland. iemand??

Bedankt!

wil ik ook! ik ben een kaartfreak!

hebbe hebbe hebbe, die van jør wil ik ook!

[b:46ef35e122]DPA Kartografie[/b:46ef35e122] in Zoetermeer grossiert in dat soort dingetjes. Niet gratis, maar ja, geld is duur...

tel: 079-3610586

of, of, of …

tja het gaat maar om een klein gedeelte van Flevoland en om dan een hele kaart te kopen maakt het projectje weer te duur...

Maar het is een goede optie voor eventuele andere projecten! Bedankt

screendumpje maken http://www.nl.map24.com/?

Waarom is het zo dat als er iemand om een vectorbeeld vraagt er altijd geheimzinnig wordt gedaan en via pb uitgewisseld wordt?

Is het bestand niet gewoon te plaatsen in het beeld-gedeelte van dit forum?

Een Screendumpje is geen vector formaat! Kan ik helaas niet gebruiken om die reden

Geheimzinnig… tja ik kom hier voor het eerst. Volgens mij valt het wel mee… Maar het zou ahandig zijn als het bestand gewoon openbaar wordt gemaakt.

1 woord copyright! Zoals ergens anders al werd gezegd. Wat denk je dat het kost om zo'n kaart te fabriceren? En dan zou iedereen het zo gratis kunnen gebruiken? Ik heb op reclameburo gewerkt waar we veel reisgidsen maakte en de kaarten van gekochte illustrator cartografie cd's haalden.

Maar er is niemand die mij kan helpen??

http://kartoweb.itc.nl/basiskaarten/

edit: sorry zie dat je gedetailleerde info moet hebben.

Wie wil mij ook even een vector kaart van Nederland mailen? Thx! :)

Ik heb hier een CD liggen van Europa in vector-format. Daar heb ik bijna € 500 voor betaald. Dergelijke dingen zijn inderdaad gewoon ©, maar ik ben ook niet zo gek dat ik dat zomaar ga weggeven.

Een forum is er om mensen te helpen, dus of ik zou die bestanden mailen of niet melden dat je de cd hebt en vervolgens niets doen. Hier schiet niemand nl wat mee op.

Toe maar.

Sommige dingen kosten gewoon geld. Er is ook een hoop werk voor verzet.
Bovendien heerst hier officieel de opvatting dat je geen ©-materiaal, serienummers en dergelijke uitwisselt en ook niet helpt zoeken naar zulk materiaal.

Melden dat je wel auto-vector-bestanden hebt is in dit kader ook niet erg relevant… Of heb je er ook een die op de kaart van Nederland lijkt?

Dus wat heeft jouw post dan voor zin gehad? Je hebt het, maar wilt het niet delen.

Mijn post geeft aan, iemand vraagt, ik reageer omdat ik het heb en ook wil delen. Wat voor bestanden dit waren was extra ter informatie om niet de indruk te wekken dat ik goede vectorbestanden heb van wat er gevraagd wordt. Ik heb wel wat, maar is niet zo gedetailleerd, dus meldde ik dat ook niet.

Ben niet boos ofzo, maar snapte gewoon niet helemaal waarom je dan reageerde. :cry:

Dit is een forum geen p2p server zooi :x :x . Als je het al doet met je ftpserver hou het dan stil. Iemand vraagt heb je iets dan zeg ik: "ja hier" als het van mij is maar als het niet van mij is (copyright) dan geef ik wel aan waar je het kan krijgen/kopen... klaar!!! forum regels zijn duidelijk, we kunnen er met zun allen gewwon vet gezeik mee krijgen!!

En gaat nu iemand vertellen waar je zulke kaart-CDROM's dan kunt kopen en/of met welke leverancier er goede ervaringen te melden zijn? Ik heb nu ook van die kaarten nodig en wil er best voor betalen...

Waarvoor heb je het nodig? Ik heb hier nog wel ergens een kaartje van NL (rechtenvrij). Het detail-level is redelijk. Steden, hoofdwegen en provinciegrenzen staan er op. Als je het voor GIS werk nodig hebt, is hij onbruikbaar. Voor illustratie in een boek oid is ie perfect. De kaart s afkomstig van een PDF van de Vijfdenota en door mij zelf bewerkt tot iets bruikbaars.