Vectorworks automatiseren?

Ik heb een 30 tal tekeningen gemaakt in Vectorworks allemaal gemaakt met dezelfde kader template die in een aparte layer staat Nu moet ik een paar dingen in deze kader aanpasse, datum vernieuwe, naam veranderen, positie van titel veranderen Is hier een makkelijke mannier voor of moet ik alles handmatig doen?

is het ook mogelijk om een aantal files te selecteren en deze automatisch te late exporteren naar PDF en DWG?

Alvast bedankt

(ik heb nog geen Tiger dus automator kan ik niet gebruiken)

Jammer maar helaas en daar heb ik ook een hekel aan. -> Alles afzonderlijk aanpassen. Zo wordt het ook gedaan in ACAD voor Winploze.

Da's niet helemaal waar; indien je een nieuwe template aanmaakt, kun je deze toepassen in je bestanden. In dat geval hoef je maar één keer de template aan te maken, wel moet je deze integreren in de rest van je tekeningen. Beste volgens mij een nieuwe layer aanmaken waar je deze template in plaatst. Ook is een koppeling naar je originele template mogelijk, zodat deze in het vervolg wél automatisch geupdate wordt.

De meeste standaardwaarden welke betrekking hebben op de tekening zelf (of op de layer, zoals schaal e.d.) worden automatisch op je layer ingevuld, dus het vervangen van je huidige layer moet op zich niet zoveel werk zijn.

De kader staat in een aparte layer en de tekst erin staat in een aparte class Ik heb iedere keer een nieuwe tekening aangemaakt met die template

maar wat moet ik dan doen? die template openen als nieuwe tekening, er aanpassingen aan maken en deze dan terug als template opslaan omder de zelfde naam als de oude?

en hoe kan ik die koppeling maken?

alvast bedankt dit zal mij heel wat tijd besparen!