Vectorworks: maataanduiding op 3D tekening

Is het mogelijk om in vectorworks ook bij 3D tekeningen de maataanduiding aan te geven? ipv de verschillende aanzichten en doorsnedes apart te tekenen maak ik nu de tekening in 3D helaas had ik te laat gemerkt dat je hierop geen maataanduiding kan plaatsen

Alvast bedankt

Ik ken nog geen VW, moet het eens gaan proberen, maar veel CAD-pakketten weigeren het plaatsen van tekst en maatvoering in 3D, of gaan er raar mee om. Vaak is er ook een functie om een aanzicht plat te slaan, of om met viewports te werken (een live-platte weergave). Daarin kun je dan maatvoeren terwijl je lekker in 3D kunt blijven modelleren.

je kan idd de aanzichten via viewports bekijken in 2D maar ook hier is het niet mogelijk om maataanduiding bij te plaatsen (of toch niet zoals het zou moeten vb alles opnieuw overtekenen in gewone lijnen of maataanduidingen nemen en deze zo goed mogelijk op de tekening plaatsen)

dat kan wel, moet het nog wel ff voor je zoeken tot later.......

Ik werk nu met SolidWorks en Inventor 10 op me windows bakkie... Aangezien deze morgen de deur uit gaat, en een macbook binnenkomt zoek ik een programma dat dit evenaard... Is VectorWorks 12 zo eentje? Kan deze tekeningen opslaan als Solidworks en inventor bestanden?

Je zou me hard kunnen helpen !

[img:0b021b11b6]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=11999[/img:0b021b11b6]

In deze formaten kan je exporteren met vectorworks, ik weet niet wat solidworks of inventor gebruikt maar meestal lukt dwg of dfx wel

Hartelijk bedankt...

Ik zal dit even gaan uitzoeken… Bedankt voor demoeite !