VectorWorks maateenheden aanpassen?

Weet hier misschien iemand of je in VectorWorks de inches ook om kan zetten in cm?

Beetje cadprogramma moet dat kunnen. Vaak kies je bij nieuw document metrisch of imperial. En anders moet je de hele boel een factor 25.4 verschalen (voor mm, cm is niet echt gebruikelijk om in te werken hier)

Heb je ervaring?

Ik ben het allemaal nog wat aan het uitvogelen.
Waar hebben ze de maten dan wel in staan hier in Nederland?
Of doen ze alles in Inches?

Ik zie idd als ik use document template kies dat ik dan kan kiezen uit verschilende maat eenheden!

Verwijderd

Ik werk hier met de engelstalige versie 10 en onder de pulldown [b:7fe6c2059d]page[/b:7fe6c2059d] kies je voor [b:7fe6c2059d]units[/b:7fe6c2059d] en daar kan je de eenheden aanpassen (voor de geopende tekening).

Als je standaard nieuwe lege tekeningen met mm’s of cm’s wil hebben dan moet je het sjabloon aanpassen.

LP

Hier nog een tutorial: www.garden-design-courses.co.uk/download/VectorworksIntroNotes.pdf

Vanaf versie 12 zitten complete document-opmaak (incl. eenheden) onder File, Document Setup.

Ik heb de nare eigenschap en dat is dat ik erg geboeid ben in alles wat met creeren te maken heeft. Dus ben gek van al die prachtige software! En zou het zograag allemaal willen kunnen. Maar helaas kom ik niet verder dan Illustrator, Indesign en Photoshop en een snufje FileMaker.

voor mijn "creaties" heb ik slechts een potlood en papier nodig...:wink: De rest is slecht de uitwerking van een goed idee.

Dat kan ik ook wel maar ik weet niet wat het is die drive om iets met z'n programma te kunnen.

voor al je vector vragen: [url]http://rtoc-software.com/forum/viewforum.php?f=1&sid=931166685066c4a55038b6a84eb82e36[/url]

daar is een gerrit en hij weet alles!!

Dit staat ook gewoon in het handboek wat je erbij krijgt als je het koopt :evil:

Zo jij bent vroeg wakker.

Ja… idd waar heb ik dat handboek toch gelaten

lol

In VerctorWorks 11 NL

Opmaak>Eenheden en dan kiezen “centimeters” C’est tout

gr

AppleMies

Ik vind het idd geval erg leuk om te horen dat er meer VectorWorks gebruikers zijn. Dus er is ook een Nederlandse versie?