VectorWorks naar InDesign

Alweer een Mac-probleempje voor het maken van m'n scriptie. Een plannetje gemaakt in VectorWorks moet ingelast in InDesign. Hoe doe ik dat goed, want nu is de kwaliteit in ID belabberd slecht. Volle lijnen worden heel erg dun, gerafeld en vaak weergegeven als onderbroken lijnen, ook op de afdruk. Er zal wellicht een manier zijn om het ding vanuit VW te exporteren zodat het met voldoende kwaliteit kan opgenomen woden in ID, maar hoe?

Bedankt voor de hulp, want ik zit met de handen in het haar.

Omzetten naar autocad als platte (2d) tekening. Openen in Illustrator. Lijnen diktes geven en inkleuren (wanneer je met lagen werkt kan dit best snel). Opslaan en binnenhalen in ID.

[quote:3e38d60b96="Martiniman"]Omzetten naar autocad als platte (2d) tekening. Openen in Illustrator. Lijnen diktes geven en inkleuren (wanneer je met lagen werkt kan dit best snel). Opslaan en binnenhalen in ID.[/quote:3e38d60b96]

Wat een gedoe!

Print in VectorWorks naar een PDF en laad deze in InDesign. Klaar, superieure kwaliteit, minimale bestandsgrootte.

Allebei bedankt voor de tips. Ik probeer ze alletwee en als idd het tweede een superieure kwaliteit biedt (waaraan ik niet twijfel), lijkt me dat ook wel eenvoudiger.

Sorry, maar strakker dan mijn omslachtige manier krijg je het echt niet. Als ik als architect mijn platen superstrak moet hebben, en perfect bewerkbaar, is dat de enige manier. De PDF methode is inderdaad ook goed en lekker snel. Maar o wee als je wat wilt veranderen. Dan zit je met duizenden losse lijntjes (hoewel het bij vectorworks vast niet zo'n ramp is als bij Autocad)

[quote:48c3e67dd2="Martiniman"]Sorry, maar strakker dan mijn omslachtige manier krijg je het echt niet. Als ik als architect mijn platen superstrak moet hebben, en perfect bewerkbaar, is dat de enige manier. De PDF methode is inderdaad ook goed en lekker snel. Maar o wee als je wat wilt veranderen. Dan zit je met duizenden losse lijntjes (hoewel het bij vectorworks vast niet zo'n ramp is als bij Autocad)[/quote:48c3e67dd2]

Tja, en gezien het om een architecten-scriptie gaat, zullen we dan toch maar jouw methode toepassen. Tnx.