Vectorworks: Subtract solids probleem

Ik heb in vectorworks een afbeelding over getekend die we gebruiken in ons eindwerk nu probeer ik deze uit een cirkel te snijden ik heb het al omgezet naar alle mogelijke lijnen, nurbs, poly... maar in het beste geval krijg ik dit [img:927d5f88db]http://users.skynet.be/fa217766/vb.jpg[/img:927d5f88db] Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Kiees een cirkel (ik kan me niet voorstellen dat dat niet mogelijk is of kies dan desnoods 4 "arc's". Selekteer die en plaats ze achterop, zodat je image weer zichtbaar wordt.

je moet de lijnen en bogen van de persoon "samenstellen "( VW 11) Dan met je de cirken en de persoon een vulling geven, bv een kleur.

Nu kan je deze uitsnijden door beide te selecteren en " vlak uitsnijden" te kiezen…

Ik zie trouwens het voordeel voor zo'n tekeningetje niet met Vectorworks t.o.v. Appleworks.

[quote:e34bac7c2a="Turbanus"]Ik zie trouwens het voordeel voor zo'n tekeningetje niet met Vectorworks t.o.v. Appleworks.[/quote:e34bac7c2a]

Dit tekeningetje moet in 3d getekend worden om vervolgens te bewerken in cinema 4D en ik weet niet of dat mogelijk is met appleworks

ALs ik de lijnen samenvoeg (compose) en vervolgens extrude (zover lukt alles)
en ik een cirkel maak en extrude en dan vervolgens de tekening uit de cirkel te snijden met subtract solids krijg ik volgende error

You have tried to create a solid object which cannot be c omputed. Edit the geometry to resolve this condition and try again.

oplossingen iemand?

alvast bedankt

In AW kun je alleen 2D, maar das voldoende voor technische tekeningen e.d. Maar ik kon aan je plaatje ook niet zien dat het 3D was.

... ik zal kijken wat ik kan doen.

mail het mij eens...